Kinezi preuzeli Ikarbus - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Kinezi preuzeli Ikarbus

Novi većinski vlasnik zemunskog “Ikarbusa” je kineski “Landžou Guangtung nju enerdži automobajl” (LGNEA), koji planira proširenje proizvodnje i na elektrovozila.

Proces privatizacije je već počeo kroz unapred pripremljeni plan reorganizacije. Kinezi će biti vlasnici 51 odsto kapitala “Ikarbusa”, država 26 odsto a ostali deo pripada malim akcionarima.

Aleksandar Vićentić, direktor “Ikarbusa”, navodi da je kineska kompanija “Landžou Guangtung nju enerdži automobajl” isplatila dug “Ikarbusa”, čime su se, kako kaže, stekli uslovi da otpočne proces privatizacije.

“Privatizacija će teći kroz unapred pripremljeni plan restrukturiranja koji ćemo mi u narednih desetak dana predati Privrednom sudu. Kada se završi taj proces, Kinezi će postati većinski vlasnici ‘Ikarbusa'”, navodi Vićentić.

Dodaje da će po završetku administrativnih poslova kineska kompanija početi da sprovodi svoje poslovne planove i programe, a jedan od njih je i prijem novih radnika.

“U prvih šest meseci nakon preuzimanja očekujem da ćemo primiti oko sto radnika”, navodi generalni direktor “Ikarbusa”.

Dodaje da je kineski “Đinlung” jedan od najvećih svetskih proizvođača baterija za elektrovozila, te da je veliki proizvođač elektroautobusa, elektrokamiona i elektrodostavnih vozila.

“‘Đinlung’ ima ozbiljne planove za ‘Ikarbus’. Zadržaće postojeći proizvodni program i proširiće ga elektrovozilima koje planira najpre da ponudi zemljama u regionu, a potom i ostalom delu Evrope i sveta”, rekao je Vićentić.

Dodaje da će se svi autobusi praviti pod brendom “Ikarbusa”.

“Svi autobusi i dizel i elektro praviće se u ‘Ikarbusu’, pod brendom ‘Ikarbusa’ i kao takvi biće plasirani na naše tržište, tržište zemalja u regionu a onda i na evropsko i svetsko tržište”, navodi Vićentić.

Dodaje da će se potpuno promeniti proces proizvodnje.

“Menja se proces proizvodnje jer se menjaju i uslovi na tržištu. Mi verujemo da ćemo sa izuzetnim kvalitetom elektrokomponenti koje nudi ‘Đinlung’ i našom radnom snagom postati i više nego konkurentni”, navodi generalni direktor “Ikarbusa”.

Naglašava da je ova privatizacija jako bitna, jer se, kako kaže, u Evropi i celom svetu praktično dešava revolucija u auto-industriji, jer se prelazi sa dizel-motora na elektromotore i da su u toj oblasti Kinezi daleko ispred svih drugih u svetu.

“Đinlung” je jedan od najvećih svetskih proizvođača baterija za elektrovozila, i veliki proizvođač elektroautobusa, elektrokamiona i elektrodostavnih vozila.

Kineska korporacija planira da u Srbiji otvori i fabriku baterija u okolini Loznice.

Izvor: RTS

Danas objavljeno

Ford pokrenuo Bronco, 125.000 kupaca nestrpljivo

Vanja A

Transformacija Suzuki Jimny-a u mini G-Klasu

Vanja A

Utovario veliki TV u Ferrari, pa ga pričvrstio lepljivom trakom

Zeljka

Ostavite komentar