O tome da su radna mesta u evropskoj auto-industriji ugrožena piše se naveliko. Sa električnom tranzicijom mnoge komponente koje su se koristile u SUS vozilima neće više biti potrebne, a to se pre svega odnosi na kompleksne benzinske i dizel motore.
Drugi je problem džin sa istoka, odnosno Kina, koja sve agresivnije ulaže u auto-industriju i sprema se da pokori svetska tržišta. Čak i evropski proizvođači hrle tamo jer su troškovi proizvodnje niži, a i na izvoru su i najnovije tehnologije baterija.
Prema studiji koju je objavio PwC, Evropa se nalazi pod sve većim pritiskom, sa potencijalno ozbiljnim posledicama.
Proizvođači su sada suočeni sa izuzetno oštrom konkurencijom iz Kine, a konsultantska firma PwC najavljuje da će Evropa uvoziti više automobila nego što će izvoziti već od 2025. godine.
Indikativno je i da, dok kineski proizvođači prodaju sve više električnih vozila u Evropi, i evropski i američki sve više premeštaju svoju proizvodnju električnih vozila u Kinu.
Zanimljivo je i da su prošle godine evropski proizvođači automobila izvezli samo 35.000 električnih vozila iz Kine u Evropu (primer je Dacia Spring Electric, koja se proizvodi u Kini), a ove godine će verovatno to biti 66.000.
Za tri godine u Evropi bi se moglo prodati gotovo 800.000 automobila kineske proizvodnje, od čega oko 330.000 iz kineskih pogona evropskih automobilskih kompanija.
B92.