12. Novembra 2019.

Kineski samci na svoj Dan opet obaraju rekorde

Big Portal

Dan samaca je nezvanični i netradicionalni kineski praznik, ali je veoma popularan na internetu i šire. Postoji više teorija o njegovom nastanku, a je široko prihvaćena ta da je nastao na Univerzitetu u Nanđingu 1993. godine.

Četiri studenta četvrte godine su se svake večeri okupljala u sobama doma i razgovarala o tome kako da pronađu partnera. U razgovori, došli su do ideje da je 11. 11. pogodan kao dan za organizovanje nekih aktivnosti kojima bi mogli da obeleže to što su samci, zato što se taj datum sastoji od četiri jedinice, to jest, četiri samca. Od tada, Dan samaca se postepeno razvija kao neka vrsta zabave na kampusu i širi se sa Univerziteta u Nanđingu na druge univerzitete u svim delovima Kine.

Pljušte rekordi

Prodaja na „Alibabinoj“ prodavnici „Tjenmao“, kada je otkucala ponoć ovog 11. novembra, dostigla je vrednost od oko 1,43 milijarde američkih dolara, za samo minutu i 36 sekundi, što je za 29 sekundi brže nego prošle godine.

Za 12 minuta 49 sekundi prodaja je dostigla sumu od 50 milijardi juana, dok je prošle godine za ovaj iznos bilo potrebno 26 minuta i tri sekunde.

Dan samaca još nema utvrđen način slavljenja niti standardizovane običaje, te ga različiti ljudi proslavljaju na različite načine. Međutim, aktivnosti kojima se obeležava uglavnom su okupljanja, žurke, kupovina, sastanci, venčanja i slično.

Slanjem tekstualnih poruka ili na mikroblogovima, Vičetu i drugim društvenim mrežama, zbijaju se šale i šalju čestitke na temu samoće i pronalaska partnera, ali i upućuju pozivi na okupljanja i sastanke na slepo.

Sa druge strane, za bračne parove ove četiri jedinice predstavljaju jedinstvo, te su česte fraze „jedan muž – jedna žena“, „jedan par – jedna porodica“ i „jedan život– jedan svet“, „jedno srce – jedna misao“ kojima se ovaj dan proslavlja kao praznik odanih partnera. Zato mnogi biraju ovaj dan za dobijanje bračne dozvole. Neki mladi ljudi ovog dana proslavljaju i nezavisnost od roditelja.

Za sve koji slave, brojne kompanije – posebno one koje se bave onlajn trgovinom – nude promocije i sniženja. Počevši od 11. 11. 2009. godine, kineska onlajn prodavnica „Taobao“ i njen ogranak „Tjenmao“ (kineske verzije „Aliekspresa“), prve su započele sa promovisanjem takozvanog festivala kupovine. Od tada se ostale onlajn prodavnice postepeno priključuju, pa se tako Dan samaca postepeno razvija u praznik onlajn kupovine.

Prodaje na sajtu „Tjenmao“ su 2013. godine godine dostigle 36,2 milijardi juana, a zarada od celokupne prodaje na internetu u Kini dostigla je osam milijardi američkih dolara, i tako napravila dva puta višu zaradu od onlajn kupovine u Sjedinjenim Državama na Sajber ponedeljak i Crni petak. Na Dan samaca 2015. godine prodaje na sajtu „Tjenmao“ dostigle su 9,12 hiljada milijardi juana, a istovremeno je oboreno devet Ginisovih rekorda, uključujući broj prodatih mobilnih telefona.

Ove godine je 24-časovni šoping festival započeo nastupom američke pop zvezde Tejlor Svift.

Nevladine organizacije i grupe za zaštitu životne sredine već godinama kritikuju ovaj događaj zbog velike količine ambalažnog otpada koji se stvara internet prodajom.

Izvor. RTS/REUTERS/CRI

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare