BYD Auto, koji je ujedno i drugi svetski proizvođač EV, posle Tesle, smatra da je došlo vreme da se okuša na Starom kontinentu.
Za početak najavljene ekspanzije odabrao je Norvešku, evropsku zemlju u kojoj su automobili na struju procentualno najzastupljeniji u odnosu na celokupan vozni park.
Najpre će kupcima ponuditi model BYD Tang EV600, koji na norveške puteve stiže kasnije ove godine.
Reč je o električnom SUV modelu srednje veličine, sa autonomijom u vožnji od čak 520 km, doduše mereno prema starom i previše optimističnom NEDC testnom ciklusu.
Tang EV600 ima stalni pogon na sva 4 točka, a specifikacije evropske verzije biće objavljene kasnije.
Za sad je poznato da model koji se prodaje u Kini ima bateriju kapaciteta 82,8 kWh, a Kinezima je na raspolaganju i varijanta samo sa prednjim pogonom.
Varijanta sa prednjim pogonom dobija snagu od jednog elektromotora od 245 KS (180 kW), dok verziji sa 4×4 pogonom sleduju dva takva agregata.
“Norveška je najnaprednije tržište u Evropi kada je reč o širokom prihvatanju i korišćenju električnih vozila, a ima i veoma razvijenu mrežu punjača”, rekao je izvršni direktor kompanije BYD Europe, Isbrand Ho.
“Pomno procenjujemo kako tržište funkcioniše, a dugoročno naš je cilj da proširimo prodaju putničkih automobila izvan Norveške, u druge evropske zemlje”, dodao je on.
Osim SUV modela, BYD planira da Evropljanima ponudi i laka komercijalna vozila na struju, kao i električne kamione. Do kraja godine počeće i prodaja kombija nosivosti do 7,5 tona, kao i kamiona-šlepera od 19 tona.
Podsećamo, BYD je do sada u Evropi bio zastupljen sa električnim autobusima.