Kina zabranila emitovanje Svjetskog servisa BBC-ja - BIGportal.ba
Magazin Zanimljivo

Kina zabranila emitovanje Svjetskog servisa BBC-ja

Zvanični Peking oštro kritikuje BBC zbog izveštavanja o korona virusu i progonu Ujgura.

Kina je zabranila emitovanje programa Svetskog servisa BBC-ja na teritoriji zemlje, prema odluci regulatorne državne agencije objavljenoj u četvrtak.

Zvanični Peking je oštro kritikovao BBC zbog izveštavanja o korona virusu i progonu Ujgura, etničke manjine u Kini.

BBC je saopštio da je “razočaran” ovom odlukom.

Prethodno je britanska regulatorna agencija Ofkom povukla licencu izdatu Globalnoj televizijskoj mreži Kine (CGTN) za emitovanje u Velikoj Britaniji.

Odluka je doneta početkom februara kada je Ofkom utvrdio da licencu CGTN-a u stvari poseduje kompanija Star Čajna Media.

Takođe je utvrđeno da je CGTN prošle godine prekršio britanska emiterska pravila, prenoseći navodno priznanje dobijeno pod prisilom prilikom saslušavanja britanskog državljanina Pitera Hamfrija.

Izveštaji Svetskog servisa BBC-ja o Kini “ozbiljno krše” pravila emitovanja među kojima su i “zahtevi da vesti treba da budu istinite i pravične” i “ne štete nacionalnim interesima Kine”, piše u odluci kineske Državne agencije za filmsku, TV i radijsku administraciju.

Prijava BBC-ja za godišnju dozvolu emitovanja neće biti prihvaćena, dodaje se u odluci.

“Razočarani smo što su kineske vlasti odlučile da preduzmu ovakve poteze”, kaže se u saopštenju BBC-ja.

“BBC je međunarodni emiter kome se najviše veruje u svetu i izveštava o događajima širom planete pravično, nepristrasno i bez straha ili činjenja usluga”, dodaje se.

TV kanal BBC Svetski servis (BBC World News) je komercijalno finansiran i emituje se širom sveta na engleskom.

U Kini je emitovanje ograničeno samo u lancima međunarodnih hotela i nekim diplomatskim prostorima, što znači da većina Kineza ni ne može da ga gleda.

Britanski ministar spoljnih poslova Dominik Rab opisao je potez kineskih zvaničnika kao “neprihvatljivo ukidanje medijske slobode.”

Odnosi između Kine i Ujedinjenog Kraljevstva ozbiljno su se pogoršali poslednjih meseci oko situacije u Hongkongu, gde je Peking uveo novi kontroverzni zakon o bezbednosti posle talasa pro-demokratskih protesta u bivšoj britanskoj koloniji.

U januaru je London uveo novu vizu uz koju 5,4 miliona stanovnika Hongkonga dobijaju pravo da žive u Ujedinjenom Kraljevstvu i kasnije dobiju državljanstvo jer britanske vlasti smatraju da Kina podriva prava i slobode na ovoj teritoriji.

U poslednje dve godine, Kina sistematski blokira ili zabranjuje strane medijske kuće, dok su tokom 2020. godine novinari tri američka dnevnika proterani iz zemlje.

BBC vebsajt i aplikacija su već zabranjeni u Kini.

U februaru je BBC objavio niz intervjua sa Ujgurkama koje su tvrdile da su sistematski silovane, seksualno zlostavljane i mučene u kampovima za “prevaspitavanje” u Kini.

Ministarstvo spoljnih poslova Kine optužilo je BBC za emitovanje “lažnog izveštaja.”

U januaru su Sjedinjene Američke Države saopštile da je Kina počinila genocid represijom nad Ujgurima i drugim, većinom muslimanskim, zajednicama.

Prema procenama, više od milion Ujgura i pripadnika drugih manjinskih zajednica se nalazi u zatočeništvu u zatvorskim kampovima u Kini.

Kina, međutim, demantuje progon Ujgura. Prošle godine je ambasador Kine u Velikoj Britaniji rekao u intervjuu BBC novinaru Endrjuu Maru da su izveštaji o koncentracionim logorima “lažni” i da se zakoni odnose prema Ujgurima isto kao i prema drugim etničkim grupama u zemlji.

Danas objavljeno

Georgina je prije Ronalda bila čistačica, a život joj je obilježila strašna tragedija

Vanja A

Znate li koliko je veliko i teško srce plavog kita?

Vanja A

Pogledaj najavu za film “The Batman”

Vanja A

Ostavite komentar