Ova odluka stupa na snagu već od 1. januara 2022., a najavljena je dokumentom koji su objavili Kinesko ministarstvo trgovine i nacionalnog razvoja i Reformska komisija.
Za one koji nisu upoznati s tim kako stvari stoje, Kina od 1994. od stranih proizvođača zahteva formiranje zajedničkih korporacija u odnosu 50:50 s lokalnim kompanijama, da bi mogle da uđu na ovo tržište. Pravila su promenjena 2018., kada je stranim kompanijama dozvoljeno da svoj udeo povećaju na 70 odsto, što je primera radi, BMW-u omogućilo da to uradi s Brillianceom.
Sada će Kina omogućiti strancima kompletno vlasništvo nad poslovanjem u automobilskom sektoru, što bi trebalo da otvori vrata novim proizvođačima kao što su Lucid i Rivian. S druge strane, etablirane kompanije kao što su VW, Ford, Mercedes-Benz i drugi, moći će da preuzmu zajedničke projekte koje imaju s kineskim firmama.
Ovi, takozvani „zajednički poduhvati“ u Kini su formirani da bi osigurali da profit i tehnologija ostanu u zemlji i na taj način pripomognu rastu domaćih proizvođača. Sa sve većim brojem kineskih proizvođača koji proizvode i prodaju stotine hiljada vozila, čini se da je ova strategija urodila plodom. Novi potez kineskih vlasti bi mogao čak da motiviše lokalne partnere da se povuku iz aktuelnih zajedničkih poduhvata sa zapadnim kompanijama.
Neke firme su trenutno uključene u više od jedne kooperacije tog tipa. Volkswagen, na primer, radi u saradnji sa SAIC-om i FAW-om iz Šangaja. Potoje i nezavisne domaće kompanije, kao što su Nio, Geely, Great Wall i Xpeng, i mala je verovatnoća da će neka od njih ući uskoro u neki zajednički poduhvat.
Vrele Gume