Kia Concept EV9 vijesnik buduće električne perjanice korejske marke - BIGportal.ba
Auto-moto Noviteti

Kia Concept EV9 vijesnik buduće električne perjanice korejske marke

Kia Concept EV9 prethodi budućoj električnoj perjanici korejske marke.


Poput Hyundaijevog pandana
, i Kijin pulen je predstavljen zvanično na Salonu automobila u Los Anđelesu. Ova dva automobila su i slično pozicionirana, s tim što se očekuje da serijska verzija EV9 na scenu stupi 2024.

Dužine 4.929 milimetara, širine 2.055 i visine 1.790 milimetara, Concept EV9 je za nijansu manji od Range Rovera, automobila koji će i sam dobiti čisto električnu verziju do momenta kada EV9 bude stupio na scenu. Međutim, ono što je prilično izvesno je da će Kijin pulen koštati otprilike polovinu cene Range Rovera.

Kao što je poznato, Concept EV9 počiva na E-GMP namenskoj platformi za električna vozila, koja čini bazu i za EV6. Koristi najveću bateriju koju kompanija ima na raspolaganju, kapaciteta 77,4 kWh. Ova litijum-jon polimerska jedinica se nalazi u podu između prednje i zadnje osovine. Sistem brzog punjenja obezbeđuje dopunu baterije od 10 od 80 odsto za oko 20 minuta.

Concept EV9 ima dva motora, što znači da raspolaže pogonom na sve točkove. Iz stanja mirovanja do 100 km/h ubrzava za oko pet sekundi u „performantnom izdanju“, mada još uvek nije poznato da li će ta verzija poneti GT bedž, poput EV6 perjanice sa 585 ks.

Što se stajlinga tiče, čovek koji donosi odluke je Kijin šef dizajna, Karim Habib. Koncept krasi robusan izgled koji uključuje evoluciju Kijinog „tigrov lik“ anfasa, koji je digitalizovan za potrebe EV9, inkorporirajući novi dizajn usisnog otvora, koji doprinosi boljoj aerodinamici, uz trougaoni dizajn naplataka.

Naravno, za očekivati je da mnogi detalji budu ublaženi kod serijskog primerka, poput zadnjih vrata koja se otvaraju u suprotnom smeru i enterijera s tri reda sedišta. Što se kabinskog prostora tiče, on se može učiniti potpuno ravnim, a prednja sedišta se mogu rotirati i na taj način kreirati salonski prostor, baš kao kod Hyundai Seven koncepta. Ipak, moramo priznati da Kijin pulen bolje izgleda.

Ova korejska marka planira da oformi kompletnu gamu električnih vozila od EV1 do EV9, mada se neće u svim slučajevima raditi o automobilima. EV6 je trenutno perjanica u okviru električne ponude Kije, a očekuje se da će mu se sledeće godine pridružiti e-Niro, mada neće biti baziran na E-GMP arhitekturi.

Vrele Gume

Danas objavljeno

Gradovi nemaju pravo da progone Euro 6 automobile

Vanja A

Bicikli prije automobila? Njemci se privikavaju na novi saobraćajni znak, vozači nisu srećni

Vanja A

Kako su Italijani pre 60 godina spasili Volkswagen

Vanja A

Ostavite komentar