Kia Concept EV9 dolazi u formi velikog „kutijastog“ SUV-a - BIGportal.ba
Auto-moto Noviteti

Kia Concept EV9 dolazi u formi velikog „kutijastog“ SUV-a

Ipak, riječ je praktično o još jednom „tizeru“ EV9 koncepta, pred pred premijeru koja treba da se obavi 17. novembra 2021. na Salonu automobila u Los Anđelesu.

Naravno, Kia je ostala nema kada je reč o tehničkim specifikacijama, rekavši samo da EV9 usvaja „ultramoderan dizajn karoserije“.

To je bez dileme tačno, jer novo rešenje postojeći model čini zastarelim u direktnom poređenju, a ono što je pomalo iznenađujuće je što futuristički SUV označava značajan iskorak po pitanju stajlinga u odnosu na EV6.

Dok kompaktniji elektromobil krasi aerodinamičnija, sportska pojava, EV9 je „kutijast“ s praktično ravnom linijom krova. Čini se da je značajno veći, što i objašnjava skok sa „6“ na „9“. Budući da se radi o konceptu, tu su uobičajeni detalji dizajna poput naglašenih točkova, bočnih kamera i visokotehnološkog osvetljenja.

Atribut tipično vezan za koncepte je i odsustvo ručki vrata u cilju dobijanja aerodinamičnijeg profila. Mišićave karakterne linije se pružaju od krila do A i B stubova, pa prema dole, naglašavajući impresivne proporcije, koje su u skladu s gabaritima ovog SUV-a nulte emisije.

Što se unutrašnjosti tiče, električni koncept odlikuje minimalistički stil s malobrojnim konvencionalnim kontrolnim jedinicama, jer je većina funkcija inkorporirana u ultraširok ekran osetljiv na dodir, koji dominira armaturnom tablom. Nije jasno da li je displej iz jednog dela ili je podeljen u više jedinica unutar istog kućišta, ali bez obzira na to izgleda krajnje avangardno. Osvetljeni belom svetlošću, dugmići osetljivi na dodir su smešteni ispod, dok je s njihove leve strane „retro-futuristički“ volan, mada s obzirom na oblik, teško da se može nazvati volanom.

Centralna konzola pune dužine odvaja vozačko od suvozačkog sedišta, s inkorporiranim naslonom za ruke, koji može da se otvori, oslobađajući prostor za odlaganje stvari. Ostaje da se vidi da li će centralna konzola moći klizno da se pomera napred-nazad, kao što je to slučaj s rešenjem u Hyundai Ioniqu 5. Kada smo već kod njega, EV9 će verovatno počivati na istoj E-GMP platformi, koja čini osnovu i za EV6 i Genesis GV60.

Hyundai je takođe danima udaljen od lansiranja većeg električnog SUV koncepta, koji će postati oficijelan istog dana kada i EV9.

Vrele Gume

Danas objavljeno

Antifriz – mnogo pitanja i mnogo odgovora

Vanja A

Zastava 101

Vanja A

Prodaje se posljednji Maradonin BMW

Vanja A

Ostavite komentar