31. Marta 2021.

Kanađani ispituju nov tip SUS motora koji kao gorivo koristi vodonik

Big Portal

Westport Fuel Systems je potvrdio uspešan početak ispitivanja novog motora, koji koristi patentirani High Pressure Direct Injection (HPDI) 2.0™ sistem kompanije.

Komentarišući razvoj projekta, Dejvid Džonson, šef Westport Fuel Systemsa, rekao je sledeće: „Verujemo da bi vodonik-HPDI mogao biti izuzetno ubedljiv, s gotovo nultom emisijom gasova koji izazivaju efekat staklene bašte i mnogo nižim troškovima u poređenju s gorivnim ćelijama ili baterijski pogonjenim vozilima, posebno kada je reč o vozilima za zahtevne namene, kao što su ona koja se koriste u rudarskoj industriji, brodarstvu i železnici, oblastima koje se oslanjaju na efikasnost, snagu, izdržljivost i pouzdanost dizel motora.

Komentarišući razvoj projekta, Dejvid Džonson, šef Westport Fuel Systemsa, rekao je sledeće: „Verujemo da bi vodonik-HPDI mogao biti izuzetno ubedljiv, s gotovo nultom emisijom gasova koji izazivaju efekat staklene bašte i mnogo nižim troškovima u poređenju s gorivnim ćelijama ili baterijski pogonjenim vozilima, posebno kada je reč o vozilima za zahtevne namene, kao što su ona koja se koriste u rudarskoj industriji, brodarstvu i železnici, oblastima koje se oslanjaju na efikasnost, snagu, izdržljivost i pouzdanost dizel motora.

Ubeđeni smo da postoji veća mogućnost za iskorišćavanje naše široke ekspertize vezane za sisteme sagorevanje gasovitog goriva i sistema menadžmenta motora.“

Skot Bejker, potpredsednik sektora inženjeringa Westport Fuel Systemsa, dodao je: „Uspeli smo da dovedemo motor do maksimalnog obrtnog momenta i maksimalne nominalne snage u roku od nekoliko sati od pokretanja prve HPDI  jedinice na vodonik.

Preliminarni rezultati testova potvrđuju naše simulacije sagorevanja, pokazujući potencijal sagorevanja vodonika i efikasnost uporedivu s gorivnim ćelijama u okviru zahtevnih primena.

Potencijal za proizvođače originalnih komponenti, kao i druge, u smislu izbegavanja novih (značajnih) investicija, koje bi bile potrebne za razvoj i proizvodnju gorivnih ćelija, elektromotora i baterija, a koje su povezane s predlozima oko  teretnih vozila na gorivne ćelije, predviđenih za prelazak velikih distanci, uz istovremeno korišćenje uspostavljenih lanaca snabdevanja, ulaganja u proizvodnju, infrasrukturu i ekonomiju obima, neverovatno je uzbudljivo.“

Inače, Westport Fuel Systems Inc, snabdevač komponenti i sistema ubrizgavanja za čista goriva, s niskim sadržajem ugljenika, ušao je u istraživački projekat sa Scanijom, poznatim globalnim proizvođačem kamiona. Preliminarni rezultati ove kolaboracije se očekuju u drugoj polovini ove godine.

Izvor: Decarbonization CenterDekarbonizacija motora No.1

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare