23. Novembra 2019.

Kako spriječiti ljude da voze pijani?

Big Portal

Uz preveliku brzinu, vožnja pod uticajem alkohola jedan je od najčešćih uzroka saobraćajnih nesreća. Usprkos pokušajima auto-industrije da spriječi vožnju pod dejstvom alkohola, sve se svodi na drugu stranu, odnosno poteze policije koja treba da otkrije takve vozače i isključi ih iz saobraćaja.

Da se radi o velikom bezbjednosnom problemu u drumskom saobraćaju, govori podatak da svakog dana na putevima u SAD-u pogine 30 ljudi u nesrećama uzrokovanim alkoholom, navodi američki NHTSA. Zato se ponovo razmišlja o uvođenju pasivnih sistema u automobile koji bi detektovali vozača pod dejstvom alkohola.

Volvo je ranije ove godine najavio takav sistem u svojim automobilima, a u Americi su čak i konkretniji. Prema novom predlogu zakona, sva nova vozila od 2024. godine moraće da imaju ugrađen pasivni sistem detekcije alkohola.

Pojedini američki senatori forsiraju ovakav prijedlog uprkos protivljenju djela javnosti, koji se poziva na ljudska prava. Njihovo objašnjenje je vrlo jasno: Ako su automobili već preplavljeni tolikim tehnologijama da će uskoro moći da se kreću bez pomoći vozača, zašto onda ne bismo ugradili i ovaj mali dodatak?

Senatori Tom Judol i Rik Skot već su pripremili prijedlog zakona poznat kao RIDE (Reduce Impaired Driving for Everyone), a uključila se i država. Još 2015. godine pokrenut je program DADSS (Driver Alcohol Detection System for Safety), a do sada su predstavili dva sistema za detekciju alkohola.

Jedan se zasniva na dahu vozača, poput klasičnog alkotesta, a drugi je kompleksniji i zahtjeva da vozač prisloni prst na senzor na komandnoj tabli, gdje se spektroskopijom mjeri koncentracija alkohola u krvi:

https://youtu.be/yykyT4YRw4A

NHTSA je pritom vrlo konkretan. Kažu da sistem mora biti tačan, nenametljiv i pouzdan u svakoj situaciji.

Takođe, izuzetno je bitno da sistem ne pokazuje u nekim situacijama lažnu koncentraciju alkohola u krvi, kao i da bude u svakom slučaju u potpunosti obezbjeđen od “premošćivanja”.

I ono najvažnije, sistem treba ugraditi u automobile nakon što ga odobri javnosti i uz minimalno povećanje cene automobila, smatraju u NHTSA-u.

Izvor: B92

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare