Škoda Fabia je drugi najprodavaniji model češkog proizvođača. Pojava prve generacije ovog automobila označila je ulazak Škode u moderno doba, a druga i treća su nastavile istim putem.
Nastala 1999. godine, prva Fabia bila je potpuno novi proizvod.
“Dobili smo ključne dimenzije i listu tehničkih zahteva koji proizilaze iz mehaničke platforme koja je tada bila u upotrebi i naš zadatak je bio nacrtati moderan, ali relativno konzervativan mali automobil”, priseća se Vaclav Kapuš, koordinator spoljnog dizajna Škode u to vreme.
Na kraju su paralelno dizajnirane tri varijante – hečbek, karavan i limuzina, a konačni dizajn prve generacije Fabije proistekao je iz internog takmičenja u okviru kompanije.
Naslednik je stigao 2007. godine.
“Drugu generaciju vidim kao zamišljeni most u smislu dizajnerskog jezika Škode tog doba. U poređenju sa današnjim modelima, automobili koji prethode aktuelnoj generaciji su mnogo zaobljeniji, imaju mekše linije i manje oštrih ivica”, komentariše sadašnji koordinator dizajna eksterijera Škode.
Sa čistim i jasno definisanim površinama, u kombinaciji sa “četvrtastim” formama, Škoda Fabia III je debitovala 2014. godine.
Jedan od elemenata dizajna koji je ovaj automobil dobio u svojoj trećoj generaciji su oštre bočne linije karakteristična za današnje Škodine modele.
“Ovaj elemenat pomaže u vizuelnom smanjenju visine automobila, dok se istovremeno ostavlja utisak da je vozilo zapravo šire”, kaže Škodin dizajner eksterijera vozila, Peter Matušinec, opisujući značaj tog detalja.
Koja generacija Škode Fabia po vama ima najuspeliji dizajn?
B92.