Kako se Dacia u krizi probila na vrh - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Kako se Dacia u krizi probila na vrh

Pandemija, rast cijena, nedostatak čipova – izgleda da se sve urotilo protiv proizvođača automobila.

Već i vrapci znaju – ljudima su se pogoršali uslovi života, a proizvođači nemaju komponente za proizvodnju automobila.

Mnoge auto-kompanije bilježe pad prodaje, čak i u odnosu na 2020, piše Automobili.ba.

Među njima je i Renault grupacija koja je objavila rezultate za treće tromjesečje. Oni pokazuju da je samo brend Renault prodao gotovo za četvrtinu manje automobila nego u istom periodu prošle godine, dok je cijela grupa u minusu za čak 26,3 odsto.

Dacia, koja posluje u okviru francuske grupacije, prodala je u trećem kvartalu 138.375 vozila, što jeste pad od 11,2 odsto. u odnosu na period od jula do septembra prošle godine, ali znatno manji nego onaj koji je pretrpio ostatak Renault grupe.

Dobra vijest za Daciu je, međutim, da su drugi pali više. Tako je u trećem tromjesečju Dacia Sandero bila najprodavaniji automobil u Evropi, a Duster – najpopularniji SUV, te treći najpopularniji novi privatni automobil na našem kontinentu.

Renault grupacija se ovim rezultatom ne hvali, ali postoji nekoliko hipoteza kako je do njega došlo.

Prva je da ljudi više nemaju kompleks logotipa na svojoj haubi. Stigli su do toga da ih logo na rešetki ni na koji način ne definiše i ne utiče na samopoštovanje.

Drugo, danas je automobil sve manje statusni simbol, a sve više puko prevozno sredstvo. Trebao bi da bude udoban, pouzdan i da ispunjava svoju osnovnu ulogu.

Dacia to može, a od nedavno čak ima i dopadljiv dizajn.

Treća stvar je da, kada sve poskupi, ostaje manje novca za kupovinu novog automobila – naravno, Dacia takođe postaje skuplja, ali i dalje ostaje jeftinija opcija od mnogih drugih popularnih marki. Pogotovo kada su se liste čekanja produžile i kada trgovci nerado daju bilo kakve popuste.

A kako je takva Dacia dosta dobra i jeftina, nije ni čudo da je sve više onih koji su spremni da je kupe. I ne samo među privatnim kupcima, već i u flotnim prodajama.

Dacia ima i novi prodajni adut, koji bi vrlo brzo takođe mogao da se nađe među najtraženijim automobilima u Evropi. U pitanju je multifunkcionalni Jogger koji je debitovao u septembru i koji uskoro kreće u prodaju.

Nezavisne.

Danas objavljeno

Prve isporuke bolida sa Rimčevim pogonom početkom 2022, cijena 2 miliona eura

Vanja A

Kako se “rađaju” bahati vozači: Saobraćaj je samo drugi način pokazivanja kulture stanovništva

Vanja A

Ovo su najskuplji kvarovi automobila

Vanja A

Ostavite komentar