Hrana i zdravlje

Kako podnijeti usamljenost za vrijeme samoizolacije?

Sa sve većim brojem ljudi koji su zbog širenja koronavirusa prisiljeni na karantin, samoizolaciju ili socijalno, odnosno fizičko distanciranje, raste rizik od još jedne pretnje po javno zdravlje – od usamljenosti.

I dok naučnicima još uvek nije sasvim jasno kako funkcioniše koronavirus, već dugo znaju da socijalna izolovanost i usamljenost uzimaju zdravstveni danak.

Kod osoba koji se ne osećaju povezano sa ostalim ljudima mogu se razviti depresija, srčana bolest, kognitivne funkcije postaju slabije, i na kraju skraćuje se životni vek. Dugoročni efekat usamljenosti na zdravlje sličan je efektu pušenja ili gojaznosti.

Američka studija pokazala je da se 79 odsto pripadnika “generacije Z”, 71 odsto milenijalaca i 50 odsto “baby boomera” (rođenih posle  Drugog svetskog rata do 60-ih godina) oseća usamljeno.

Čak i bez koronavirusa koji nas trenutno razdvaja, čini se da većina stanovnika pati od zdravstvenih problema povezanih sa socijalnom izolacijom.

Iako je izolacija ispravan odgovor na aktualnu pandemiju, treba nam upravo suprotan odgovor na epidemiju usamljenosti.

Ljudi često krive tehnologiju za širenje usamljenosti, ističući da provodimo previše vremena na društvenim mrežama umesto da se družimo uživo.

Ali nedavno sprovedeno istraživanje stručnjaka sa Harvarda pokazuje nijansiraniju sliku – važnije je kako koristite društvene mreže od toga koliko ih dugo koristite.

Bez obzira na to da li ste u karantinu, radite li od kuće ili ste jednostavno oprezni, sada je savršeno vreme za vežbanje korišćenja tehnologije na društveno zdrav način.

Sa ljudima možemo da se povežemo i bez direktnog kontakta i tako ispoštujemo mere zaštite kojima čuvamo i sebe i druge.

Družite se licem-u-lice, na daljinu

Ako već nema ličnog kontakta, najbolja opcija  je video razgovor jer se tako vide izrazi lica, govor tela i ostala neverbalna komunikacija važna za povezivanje.

Budite ljubazni, ništa ne košta

Dobijanje brojnih lajkova na vašu objavu na društvenoj mreži može biti kao injekcija dopamina, ali dobijanje direktne  ili e-mail poruke s iskrenim komplimentom  je ličnije  i izaziva dugotrajniji dobar osećaj. A pritom oduzima vrlo malo vremena. Pošaljite neku ljubaznu reč jer u ovakvim vremenima svima nam je potrebno malo više ljubaznosti.

Produbite ili proširite odnose

U osnovi postoje dva načina za prevladavanje usamljenosti, negovanje postojećih veza ili stvaranje novih. Iskoristite priliku i produbite odnose sa nekim koga već poznajete ili probajte da stupite u kontakt sa nekim koga biste želeli da upoznate.

Iskoristite socijalne platforme

Sve je više aplikacija i socijalnih platformi koje su stvorene za to da nam pomognu u optimizaciji internet interakcija sa onima koji su nam dragi.

Širenje koronavirusa podseća nas na to da ljudske veze mogu da širie bolesti. Ali isto tako mogu da promovišu i nove vrednosti.

Ovu priliku treba iskoristiti za prepoznavanje važnosti međuljudskih odnosa za naše zdravlje i prednosti društvenih mreža za socijalnu dobrobit.

Izvor: N1/Hina

Danas objavljeno

Četiri načina da smanjite potrebu za slatkišima tokom samoizolacije

Z.K

Novi koronavirus mutira, ima osam vrsta

Z.K

Ovo je osam znakova da se organizam sam izborio sa koronavirusom, a da niste ni bili svesni

Z.K

Ostavite komentar