Kako najbolje da očuvate bistrinu svog mozga? - BIGportal.ba
Hrana i zdravlje

Kako najbolje da očuvate bistrinu svog mozga?

Godinama se smatralo da je najbolje da igrate sudoku ako želite da očuvate bistrinu mozga, a dosta studija je sugerisalo i da kardio vježbe poput trčanja ili baštovanstva zapravo utiču na kognitivne funkcije mozga. Međutim, posljednja istraživanja sugerišu povratak cerebralnom razvoju, kao i da intenzivniji mentalni napor može da obezbijedi zdrav i aktivan mozak.

Nije ustanovljeno kako tačno možete da poboljšate rad mozga.

Naučnici ove studije, koja je objavljena u Restorative Neurology and Neurosciencepokušali su da imitiraju rezultate studije iz 2014. godine, koja je sprovedena na životinjama, a koja je zaključila da duži i mnogo zahtjevniji periodi učenja izgleda mogu da očuvaju krhke neurone i da poboljšaju kognitivne sposobnosti.

Želeći da testiraju aktivnosti koje su netakmičarske, kompleksne i dovoljno zanimljive, istraživači su mjerili moždanu modulaciju kod ljudi. Moždana aktivnost je sposobnost da prilagodite aktivnost mozga zahtjevima zadatka, kaže autor studije Deniz Park.

“Interesantno , stariji odrasli ljudi su imali težu modulaciju mozga i činilo se da pokazuju viši nivo aktivnost bilo da je zadatak bio jednostavan ili težak”, objašnjava Park.

“To je kao da držite stopalo na kvačilu i idete brzo čak iako je ograničenje brzine brzo ili sporo.”

Nakon 3,5 mjeseca učenja progresivno teških vještina tokom 15 sati nedeljno, 39 ispitanika i manja placebo grupa koja je slušala muziku ili gledala televiziju, podvrgla se kognitivnom testu i skenovima mozga kako bi se izmjerila kognitivna aktivnost.

Ispitanicima je data lista riječi koje je trebalo da ponove na testu memorije, a takođe se mjerilo koliko brzo ljudi mogu da se sjete parova ili nizova cifara koji su isti ili različiti, kao i da riješe kompleksne vizuospaciojalne probleme.

Grupa koja je bila pred većim izazovom je pokazala veću efikasnost mozga, bolju memoriju i poboljšanu modulaciju mozga u regijama, koje su povezane sa pažnjom i semantičkim procesuiranjem.

Ova otkrića su prije svega pokazala da izazovi slobodnih aktivnosti mogu da promijene funkciju mozga, ali Park napominje da su potrebna veća istraživanja kako bi se bolje razumjelo kako možete da sačuvate i obnovite svoje mladalačke, zdrave kognitivne sposobnosti.

 

Foto: Shutterstock

Mens Health

Danas objavljeno

Brzinski i preukusan ručak za 15 minuta: PASTA SA PILETINOM u bijelom sosu

Zeljka

Čaša vina za ručak ili večeru ne može da šteti zdravlju, ali ovo meso može

Zeljka

Ukusno i kremasto: Sutlijaš sa jagodama

Zeljka

Ostavite komentar