Kako je Mask preko noći stvorio "ubicu Fejsbuka" - BIGportal.ba
Nauka i IT Tehnologija

Kako je Mask preko noći stvorio “ubicu Fejsbuka”

Svaki put kad Ilon Mask nešto objavi na Twitteru tržište odmah podivlja. Ove je godine već nakratko u nebo poslao deonice GameStopa, a zbog njega su svi poludeli za kriptovalutom dogecoin. A Clubhouse mu je, izgleda, nova igračka.

Donedavno relativno nepoznata aplikacija koja pretenduje da bude novi globalni hit društvena mreža eksplodirala je u broju korisnika i vrednosti nakon što se Mask pojavio na njoj, pa trenutno, pišu svetski mediji vredi više od milijardu dolara, iako je tehnički još u beta fazi i nije dostupna širokoj masi.

Ali zbog Maska sada svi pričaju baš o Clubhouseu.

Reč je o aplikaciji koja sve karte stavlja na – zvuk. Bilo je, zapravo, pitanje vremena kad će se pojaviti društvena mreža koja će se pokušati profilisati drugačije od Instagrama, TikToka, Facebooka i Twittera, koji su primarno tekstualne, foto i video mreže, pa se Clubhouse tako opisuje kao kombinacija radio-stanice, konferencijskog poziva, audio chata i live podcasta.

Dakle, nema fotografija, nema video-linka, korisnici se uključe u kanal po izboru (Clubhouse to zove sobom) i uživo slušaju nekoga ko priča ili razgovaraju s njime, a trik je da se sve odvija uživo, što znači da ne postoji naknadno preslušavanje konverzacije niti se kroz aplikaciju može snimiti.

Prodaju pozivnice

Trik je u sledećem: da biste pristupili Clubhouseu, neko vas mora pozvati. Aplikaciju ne možete samo skinuti i logovati se u nju, nego joj pristupate s pozivnicom nekoga ko je već član, što celoj priči daje auru ekskluzivnosti.

Želja mase za ulaskom u Clubhouse nakon gostovanja Ilona Maska toliko se povećala da se pozivnice prodaju preko Reditta, Craigslista, eBaya i Ali Expressa po cenama koje trenutno prelaze 60 dolara.

Drugi je problem što je zasad aplikacija dostupna samo korisnicima iPhonea. Oni, ako u nju nisu pozvani, mogu je skinuti i upisati svoje ime na listu čekanja, dok korisnici androida zasad mogu samo čekati da se i za njih omogući download.

Clubhouse su u martu 2020, na početku pandemije, osnovali Pol Dejvidson i Roan Set (koji je prethodno radio u Googleu), preduzetnici iz Silicijumske doline, a do maja su uspeli da skupe tek nešto više od 1500 korisnika. Vrednost mreže dosad se procenjivala na stotinjak miliona dolara.

A onda se na njoj u jednoj od soba pojavio Ilon Mask, koji je moderisao intervju s Vladom Tenevom, šefom Robinhooda, platforme za trgovanje deonicama koja je nedavno bila u središtu skandala oko GameStopa.

Njihov razgovor je izazvao takav interes da je prekoračen limit broja korisnika Clubhousea, koji je preko noći postao najpopularniji startap u SAD.

A Mask je već najavio novu bombu: želi da na Clubhouseu intervjuiše Vladimira Putina, koji to nije odbio već intenzivno razmišlja da će pristati.

Trenutno imaju dva miliona korisnika i brojne investitore, a to ih je dovelo do unicorn statusa – odnosno procenjene vrednosti od milijardu dolara, što ih stavlja na nivo kompanija poput AirBnba, Ubera ili SpaceX-a.

Mask inače prva poznata ličnost koja je stvorila ili uništila neku društvenu mrežu. U slučaju Snapchata i Kajli Džener, mlađa sestra Kmi Kardašijan je od te društvene mreže trebalo da napravi “ubicu Facebooka”, kako se danas tepa i Clubhouseu.

Kakvo je korisničko iskustvo?

Oni koji su Clubhouse isprobali kažu da se sobe za razgovor biraju i otvaraju prema interesima korisnika, a najpopularnije su knjige, tehnologija, biznis i zdravlje. Sobe odnosno razgovore u njima možete pratiti ili se u njih uključivati, a najčešće to izgleda kao online konferencija – jedna osoba priča ili intervjuiše drugu, a ostali slušaju pa se posle uključuju pitanjima. I baš kao telefonski poziv, jednom kad razgovor završi, soba se zatvara. Aplikacija ne dopušta snimanje i kasnije emitovanje razgovora, ali korisnici ih mogu snimiti pomoću spoljnog uređaja pa ponovo emitovatui na na YouTubeu.

Da biste se priključili mreži, morate biti pozvani, ali i tu postoje ograničenja. Postojeći korisnik ima pravo da pozove samo dva nova korisnika. Zašto?

Razlog je jednostavan – kreatori mreže još završavaju beta verziju i tek krajem 2021. godine otvoriće je za celu planetu, navodi “Jutarnji list”.

Jednom kad se ulogujete u Clubhouse, pojavi vam se lista soba s popisom ljudi koji su u njima. Svaka soba ima moderatore, govornike i slušatelje, a moderatori su ti koji dodeljuju pravo glasa ljudima u sobi. Glas možete zatražiti i tzv. dizanjem ruke i čekati svoj red.

Zasad se pojavljuju dva osnovna problema: prvo, sve se odvija uživo, što ograničava broj soba u kojima se može biti, a drugi je veliki hejt s kojim se korisnici suočavaju. Naime, aplikacija zasad nema opciju prijave govora mržnje ili blokiranja drugih korisnika.

Šta čeka Clubhouse u budućnosti? Zasad zavisi od toga šta će Mask napisati na Twitteru. Ostalo je prerano prognozirati.

Danas objavljeno

Pixel 6 Pro će imati 33W punjenje, Android 12.1 otkriva da je novi savitljivi Pixel u pripremi

Vanja A

XFX je objavio Radeon RX 6900 XT Speedster ZERO WB grafičku kartu

Vanja A

Zašto Edvard Snowden poziva korisnike da prestanu da koriste ExpressVPN?

Zeljka

Ostavite komentar