Kako izgleda vožnja automobila bez vozača kroz jedan od najprometnijih kineskih gradova - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Kako izgleda vožnja automobila bez vozača kroz jedan od najprometnijih kineskih gradova

Video prikazuje kako se autonomni sistem snalazi u izazovnim situacijama kad automobili često menjaju vozne trake, vozila prolaze kroz crveno svetlo, a pešaci se kreću blizu voznih traka.

U Kini je prvi put dozvoljeno autonomnim vozilima bez vozača da se uključe u saobraćaj. Iako je već niz prototipova bez vozača uspešno položio prve ispite na javnim saobraćajnicama, ovaj primer je dosad najbliži onome što nas očekuje u budućnosti.

Deeproute.ai je objavio video sa testne rute, na kojoj prototip autonomnog vozila uspešno svladava sve izazove vožnje bez uključenja vozača u proces upravljanja. Na 22,5 kilometara dugoj testnoj ruti u poslovnoj zoni kineskog grada Šenžena, prototip opremljen sistemom autonomne vožnje nivoa 4 uspešno je svladao sve izazove saobraćajne gužve.

Podsetimo, Šenžen je sa 17,5 miliona stanovnika četvrti najveći kineski grad, a posebno odabranom zonom autonomno vozilo je bez najmanje greške prošlo za oko jedan sat. Time je odrađen prvi legalni test vozila bez vozača u Kini, koji je omogućila nova zakonska regulativa usvojena 6. jula u Šenženu.

Video prikazuje kako se autonomni sistem snalazi u izazovnim situacijama kad automobili često menjaju vozne trake, vozila prolaze kroz crveno svetlo, a pešaci se kreću blizu voznih traka.

Brojne situacije bile bi frustrirajuće i za prosečnog vozača, uz ko zna kakve posledice i reakcije, dok je autonomni sistem sve izazove na kraju odradio smireno opraštajući prekršaje i opasne manevre drugih učesnika u saobraćaju.

Testno vozilo je MG Marvel R, koji je opremljen sa pet LiDAR-a, osam kamera i senzora, ali osnovnu razliku čini algoritam koji je na prikazanom testu savršeno predviđao kretanje ostalih učesnika u saobraćaju i prilagođavao kretanje autonomnog vozila.

DeepRoute.ai će sistem Driver 2.0 nuditi po ceni od 3.000 USD za proizvođače koji se odluče za primenu na produkcijskim automobilima i robotaksi vozilima.

Sistem je spreman za široku primenu, a na tržište će stići do 2025. godine. Dodatna prednost sistema, uz cenu, je to što je već sada integrisan u dizajn automobila pa ga je, za razliku od nekih robotaksija, gotovo nemoguće primetiti.

Danas objavljeno

Retro je u modi: Citroen predstavio novi logo

Zeljka

Policajci tokom intervencije nisu mogli da otvore vrata na patrolnoj Tesli, izašli kroz prozor

Zeljka

Spofec Rolls-Royce Ghost Black Badge

Zeljka

Ostavite komentar