Francuska traži način da uštedi energiju, koja je svakim danom sve skuplja i sve češće tema razgovora svetskih moćnika o problemima sa dostupnošću sirovina potrebnih za njenu proizvodnju.
Francuzi, pozivajući se na podatke Međunarodne agencije za energiju, ukazuju da bi smanjenje maksimalne brzine na auto-putevima širom sveta za 10 km/h uštedelo 290.000 barela nafte dnevno, ako se ograničenje odnosi samo na putnička vozila. Dodamo li i kamione, uštedelo bi se još 140.000 barela dnevno.
Prošle godine je redakcija francuskog Caradisiaca sprovela test koji je pokazao da je smanjenje brzine sa 130 na 120 km/h u stvarnim uslovima produžilo prosečno putovanje za samo 4 minuta, a ujedno je doprinelo smanjenju potrošnje goriva testnog Renaulta Megane za 14 odsto.

Nemačka bi mogla otići i dalje po pitanju ograničenja brzine. Naime, organizacija Deutsche Umwelthilfe predlaže da se maksimalna brzina na auto-putevima smanji na 100 km/h.
Ovaj put, međutim, nije reč o uštedi energije, već o smanjenju emisije CO2. Nemačka ističe da bi sporija vožnja rezultirala godišnjim smanjenjem emisije CO2 od 9,2 miliona tona.
I ne žele da se zaustave samo na smanjenju brzine na auto-putevima. Ovu promenu pratilo bi smanjenje maksimalne brzine na 80 km/h na međugradskim saobraćajnicama i smanjenje na 30 km/h u naseljenim mestima.
Za sada su to samo predlozi
Ukoliko bi se donela odluka o smanjenju maksimalne dozvoljene brzine, ona bi se u Francuskoj sprovodila na neodređeno vreme, dok bi u nemačkoj ograničenje bilo probno, na 2 godine.
To bi bilo dovoljno vremena da se pokažu stvarne uštede i omogućilo proveru da li je društvo sposobno da se prilagodi novim preporukama.
Ipak, postavlja se pitanje da li će Nemci, tako ponosni na svoju motorizaciju i auto-puteve bez ograničenja brzine, dopustiti da im se nametne jedno takvo ograničenje? Vreme će pokazati…