29. Maja 2019.

Kako da postanete influenser

Big Portal

Najdraža društvena mreža Instagram već odavno nije namijenjena samo dijeljenju lijepih fotografija, to je i unosan biznis koji je zaintrigirao mnoge. Dok je pojam influensera na Balkanu još relativno nepoznat, u svijetu je to novo zanimanje postalo jako profitabilno i za njega se odlučuje sve više ljudi. Ko je zapravo influenser? Najjednostavnije rečeno, to je uticajna osoba koja sarađuje s brojnim marketinškim agencijama i brendovima i na originalan način, objavama na Instagramu, reklamira njihove proizvode.

 

View this post on Instagram

 

💙

A post shared by Olivia Culpo (@oliviaculpo) on

U modnom svijetu to su najčešće blogerke koje su godinama aktivno pisale blogove i istovremeno sakupljale čitaoce i pratioce na Facebooku, a kasnije i na Instagramu. One su među prvima shvatile potencijal Instagrama i modnim brendovima počele da nude plaćene objave za koje danas dobijaju iznose od kojih boli glava. Uz njih tu su, naravno, i poznate trendseterke (najčešće modeli i mlade glumice), ali i stilistkinje, urednice, fotografkinje…

Šta vam je potrebno da postanete influenser?

Zanimljiv i prije svega drugačiji sadržaj, mobilni telefon s kvalitetnom kamerom i oko za estetiku.

 

View this post on Instagram

 

Porsche 911 Turbo S Courtesy of @gmk001 #car #porsche #porsche911 #turbos #gmk001 #gmk #paradise #monaco #montecarlo #richkids #richkidsofmonaco

A post shared by (@rich_kids_of_monaco) on


Tu je, naravno, i vojska pratilaca koja je presudna za vaš biznis jer se agencije i brendovi odlučuju za saradnju s influenserkama koje imaju ogromne brojke i dobru komunikaciju sa svojom publikom. Zvanično, influenser postaje svako ko ima više od 3.000 pratilaca, ali ako želite plaćenu saradnju, morate da se namučite da biste došli do zlatne brojke od 10.000. Iako vam se čini da je nemoguće postići tu brojku, uz redovne objave, pametno korišćenje heštagova (da, oni su vrlo važni!) i sadržaj koji će vas izdvojiti u feedu polako ćete doći do magičnih 10.000. U svijetu je situacija drugačija jer postoji mnogo ljudi s velikim brojem pratilaca i ne postoji zvanični podatak o tačnom broju.

 

View this post on Instagram

 

Take notes 📝

A post shared by Kim Kardashian West (@kimkardashian) on

Sudeći prema profilima najpoznatijih influenserki, treba da skupite više od 500.000 pratilaca, da imate dobru komunikaciju sa svojom publikom i visok engagement. To konkretno znači da određeni brendovi prate vaše brojke i sprovode analize na osnovu kojih procjenjuju da li im se isplati da ulože u vas. Želite pravi primjer? Ako osoba sa 10.000 pratilaca na Instagramu ima mali broj lajkova svojih fotografija (sve ispod 200 smatra se malim brojem) i nema komentare, najčešće nije zanimljiva brendu jer postoji velika šansa da je kupila pratioce.

Obrnuta situacija je ona u kojoj, uprkos malom broju pratilaca, imate veliki broj komentara i gomilu lajkova za fotografije pa brend ili agencija nezavisno od broja pratilaca želi saradnju sa vama. Zaključak? Najjednostavnije rečeno – za vašu karijeru influenserke više nisu toliko presudni followeri nego kvalitetan sadržaj i komunikacija s publikom.

Ali kako najlakše doći do većeg broja pratilaca koji će vas ipak izdvojiti iz mase? Uz sve navedeno jedan od ključnih koraka je vaša upornost. Svakodnevno pratite barem 50 profila sličnog sadržaja, ostavite minimalno deset komentara ispod fotografija, obavezno lajkujte fotografije i nadajte se da će od njih 50 barem troje ljudi otići na vaš profil, smatrati ga zanimljivim i pritisnuti FOLLOW. 

Svakodnevno budite aktivni i pazite na to da brzo odgovorite na pitanja, poruke iz inboksa i ostale prohtjeve svojih pratilaca. Pronađite zanimljive lokacije koje ćete fotkati, investirajte povremeno u neke detalje kojima ćete upotpuniti svoj enterijer jer Instagram voli lijepo uređene prostore, nađite neki novi ugao fotkanja, elegantne filtere i uvijek budite sređeni i spremni za fotkanje. Ne zvuči više tako jednostavno, zar ne?

Kakva su predviđanja za godine pred nama? Danas je ova industrija teška 500 miliona dolara, a prognoze su da bi do 2020. godine mogla da dođe do 10 biliona dolara. Zato telefon u ruke, osmislite dobar sadržaj i bacite se na posao. Jer ko zna, možda ćete upravo vi biti jedna od vodećih influenserki u BIH, pa i šire!

Bez mnogo razmišljanja na prvo mjesto stavljamo italijansku blogerku Kjaru Feranji, djevojku koja je u kratkom roku napravila modno carstvo i koja godišnje zarađuje 17 miliona evra. Počela je s blogom The Blonde Salad sada već davne 2009. godine, izbacila liniju cipela i modnih dodataka u martu 2011, a ove godine kolekciju je proširila i na odjevne komade koji se, pogađate, prodaju kao ludi!

Zanimaju vas brojke? Kjara na Instagramu ima više od 10 miliona pratilaca i ta brojka iz dana u dan raste. Njenu fotografiju lajkuje prosječno 250.000 ljudi, a komentariše oko hiljadu njih. Iznosi koje dobija za svoje objave su nepoznati, ali s obzirom na to da ju je Forbs proglasio najuticajnijom influenserkom u svijetu mode, zasigurno su astronomski.

 

View this post on Instagram

 

This is my whole summer mood ❤️

A post shared by Chiara Ferragni (@chiaraferragni) on

Ejmi Song vlasnica je divnog bloga Song of Style i djevojka čije odjevne kombinacije na Instagramu s nestrpljenjem prati više od četiri miliona ljudi. Ejmi živi isključivo od svog bloga i društvenih mreža, ali i prodaje svoju planetarno popularnu knjigu Capture Your Style.

 

View this post on Instagram

 

Will be chillin’ here for as long as I Cannes.

A post shared by Aimee Song (@aimeesong) on


Da li treba da kažemo i koja je tematika knjige? Ejmi se raspisala o Instagramu i tome kako da ga pretvorite u unosan posao uz kvalitetne fotografije, divan feed i individualan pristup.

Još jedna miljenica brojnih ljubitelja mode smatra se vodećom influenserkom u modnom svijetu. Riječ je o harizmatičnoj Aleksi Čang, voditeljki, modelu i IT djevojci za koju se otimaju brojne dizajnerske modne kuće.


Aleksin profil prati 2,8 miliona ljudi, a posebna je po neobaveznim objavama koje nisu previše obrađene i namještene, nego su jednostavne i veoma prirodne. I ona je krenula stopama svojih koleginica i odlučila da pametno iskoristiti svoj uticaj. Iza sebe ima već drugu kolekciju odjeće i modnih dodataka koji su predmet žudnje svih njenih obožavalaca.

Australijska blogerka Džesika Stejn (Tuula Vintage) može da se pohvali brojkom od 2,7 miliona pratilaca na Instagramu i 1,3 miliona na Facebooku. Iako je posljednjih nekoliko mjeseci objavljivala fotografije iz arhive jer je vrijeme provodila u bolnici uz svoju prijevremeno rođenu djevojčicu Ru, Džesika se vratila i obradovala fanove novim fotografijama svoje preslatke porodice. Njen Instagram je kombinacija mode i lifestylea, a upravo je ona jedna od prvih influenserki koja je pametno iskoristila tu društvenu mrežu za besplatna putovanja i odsjedanje u luksuznim hotelima i rizortovima.

 

View this post on Instagram

 

Breathing in the mountains together at @wolganv

A post shared by Jessica Stein (@tuulavintage) on


Na listu smo stavili i genijalnu Leandru Medin, vlasnicu modnog bloga The Man Repeller.


Ova vrckava i neobična dvadesetosmogodišnjakinja uspješno vodi svoj blog, izdala je mega uspješnu knjigu Man Repeller: Seeking Love, Finding Overalls, a okušala se i kao dizajnerka. Osim kolekcija koje je stvarala u saradnji s poznatim američkim brendovima, Leandra je 2016. izbacila i svoju liniju cipela jednostavnog naziva MR by Man Repeller koja se odlično prodaje na Net-a-Porteru. Vojska pratilaca (njih 1,9 miliona) prati njen profil na Instagramu zbog posebnog načina na koji nosi odeću, iskrenih, vrlo humorističnih recenzija i drugačijeg pristupa modi kojim se i proslavila.

Heštegovi su bitni

#ootd

#potd

#fashionblogger

#styleblogger

#travelblogger

#streetstyle

#follow

#followme

#instagood

#instadaily

#love

#igers (instagrammers)

#selfie

#friends

#tagsforlikes

Najvažnija pravila

  • Pametno ispunite svoje podatke u infu
  • Pratite sve svoje prijatelje na Facebooku
  • Svakodnevno pišite komentare
  • Pratite minimalno 50 profila sličnih interesovanja na dan
  • Lajkujte tuđe postove
  • Tagujte ljude, mjesta, brendove…
  • Upotrebljavajte heštagove
  • Pazite na to u koje vrijeme ćete objaviti fotografiju
  • Pazite na kvalitet kamere kojom slikate

Kako postati influenser i zarađivati od toga?

Odgovor smo potražili kod Marine Čulić Fišer, izvršnog partnera u agenciji Dialog komunikacije. 

„Influenseri su ljudi koji imaju uticaj na zajednicu u kojoj žive ili kojoj se obraćaju, a postižu ga prisutnošću na digitalnim kanalima, najčešće društvenim mrežama. Mislim da je za influensere važno da imaju zanimljiv i autentičan sadržaj, da nude nešto što ljude informiše ili zabavlja (ili barem nešto što dobro izgleda).

Influenseri bi trebalo da imaju izraženu ličnost i stav, da budu drugačiji ili u nečemu bolji od drugih i moraju da znaju da komuniciraju s pratiocima. Klijentima influenseri postaju zanimljivi ako dijele vrijednosti njihovih brendova i ako imaju zadovoljavajući doseg na njihovim ciljnim grupama. (Nisam sigurna za ovu rečenicu) To ne znači da moraju da imaju milione obožavalaca od 7 do 77, nego da se kvalitetno obraćaju željenoj ciljanoj publici, bilo da su to tinejdžeri koji slušaju house, mlade mame ili gospođe u zrelim godinama koje ljetuju u Hamptonsu.

Važna je i spremnost za saradnju, kao i briga o sopstvenom imidžu, što uključuje i pažljivo biranje brendova sa kojima se sarađuje. Profesionalni, fokusirani i autentični influenseri lako će naći brendove koji će sa njima želeti da sarađuju, posebno na malim tržištima kao što je naše.“

Poznate srpske influenserke (i komšinice)

 

View this post on Instagram

 

Peace out Coachella, until next year. Wearing @jacquemus to the third day of the festival #coachella #coachella2019

A post shared by Tamara Kalinic (@tamara) on

*

 

View this post on Instagram

 

| @atelier_bojana_jovetic

A post shared by Zorana Jovanovic (@zorannah) on

*

*

 

View this post on Instagram

 

pushing the limits of consciousness simultaneously compels, excites, intrigues & fascinates me

A post shared by M A R I J A (@marijazezelj) on

*

 

View this post on Instagram

 

More focused on where I’m going, than who’s not coming. ‍♀️ #anabavrka

A post shared by Ana Bavrka (@anabavrka) on

*

*

 

View this post on Instagram

 

djavola u sebi ne zaboravi

A post shared by Dunja Jovanic (@imfashionbabe) on

Cosmopolitan

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare