Da li nam to Apple najavljuje još crnju godinu? Nadamo se samo da je Apple marketing eksploatisao temu ljudske slabosti u svrhu bolje prodaje svojih uređaja.
Tek, primetno e da je pre godinu dana na promociji iPhone 13 generacije, Apple započeo program radosnim video snimkom na kome plesači slave prirodne lepote Kalifornije snimljene, naravno, iPhone kamerom. Ove godine, na predstavljanju iPhone 14. generacije, raspoloženje je bilo mnogo mračnije. Sve je počelo snimkom o korisnicima koji su pisali Timu Kuku govoreći kako su zamalo umrli da nije bilo Apple Watch-a koji je pozvao 911 službu!
Apple spasava živote
Spasavanje života u vanrednim situacijama bila je glavna tema lansiranja Apple uređaja ove godine, a mnoge od najvažnijih novih funkcija koje je kompanija najavila, bile su okrenute ka bezbednosti korisnika. Jedna od važnijih iPhone-a funkcija ove godine se zove „Hitni SOS preko satelita“, koja može poslati poruku za pomoć čak i ako miljama u blizini nema mobilnog signala. Korisnici takođe mogu da dele svoju lokaciju sa porodicom ili prijateljima u aplikaciji “Find My”.
Apple-ov primer kako ova funkcija funkcioniše pokazao je planinara sa slomljenom nogom na vrhu planinskog grebena koji je pozvao helikopter. Kasnije je Apple pomenuo krivudave puteve kao još jedno mesto gde korisnici iPhone-a mogu biti van dometa.
Ali ova funkcija bi mogla biti korisna i u drugim situacijama, a ne samo u divljini. Šumski požari, uragani i druge katastrofe mogu prekinuti vezu mobilnog telefona sa operaterom, a mogućnost da kontaktirate hitne službe ili kažete svojoj porodici gde se nalazite, može bukvalno biti spas u takvim okolnostima.
“Emergency SOS via satellite”
Drugi primer: Apple-ov sat Ultra od 799 dolara, ima sirenu od 86 decibela koja se može čuti na udaljenosti od 200 metara i funkciju kompasa koja omogućava korisniku da prati svoje korake bez interneta.
Kao i sa satelitsku funkciju, Apple ju je reklamirao kao korisnu alatku za avanturiste u prirodi, ali bi takođe mogla biti korisna u svakodnevnom okruženju. Zamislite da se alarm oglašava kao sredstvo odvraćanja od napadača ili da koristite funkciju traženja da biste pronašli put nazad do automobila nakon što je katastrofa koja snašla vaše okruže, prekinula uslugu mobilne telefonije.
Apple je takođe ove nedelje najavio da iPhone i Apple satovi, koji koriste senzore pokreta, od sada mogu da pozovu hitnu pomoć, ako otkriju da je došlo do saobraćajne nesreće.
„Zaista se nadamo da vam nikada neće zatrebati, ali da ćete se osećati malo bezbednije svaki put kada uđete u auto“, rekao je Apple prezenter nekoliko trenutaka pre nego što je pokazao slike vozača koga je udario vazdušni jastuk u usporenom snimku tokom sudara.
Početak nove ere komunikacije uređaja iz Apple ekosistema
Međutim, ne možemo se oteti utisku da je Apple posegnu za vrlo nepopularnim adutom kojim udara na najveće ljudske strahove – borbu za život. Ova tema je mnogo puta eksploatisana do sada, ali ponovo ne možemo poreći da su nove funkcije zaista korisne u datim okolnostima. Apple je pak sve te situacije iskoristio za promociju i dizajnirani su da urade jednu stvar – povećaju potražnju i prodaju novih Apple proizvoda. Kompanija sada želi da iPhone učini uređajem bez koga se ne može živeti i to upravo kroz bezbednosne funkcije, dajući korisnicima neoborivi razlog da ne pređu na konkurentske Android uređaje.
Kako prenosi CNBC, Apple nije jedina kompanija iz oblasti potrošačke elektronike koja razvija bezbednosne funkcije za svoje uređaje. Uz sve navedeno Apple-ovi uređaji takođe imaju snažno izraženu liniju zdravstvenih funkcija, kao što je detekcija pada za starije osobe i praćenje srčanog rada.
Uglavnom poruka je jasna – iPhone je tu kada vam je najpotrebniji, naglasio je jedan od prezentera. Taj vid samopouzdanja i sigurnosti je od neprocenjive važnosti u trenucima kada je vaša bezbednost ugrožena!
Možda vidimo početak jedne nove strategije za razmenu poruka između Apple uređaja, što definitivno navodi na zaključa – njegovi uređaji su oni koje želite uz sebe kada stvari krenu naopako!
Da li će ove funkcije značajno povećati interesovanje i prodaju iPhone-a? Šta mislite?