Kada je vrijeme da posjetite psihologa zbog noćne anksioznosti? - BIGportal.ba
Hrana i zdravlje

Kada je vrijeme da posjetite psihologa zbog noćne anksioznosti?

Kada noć postaje neugodna i nesigurna.

Za one koji rade, vreme za odmor je noć. Noć obično znači beg od rutine i obaveza i za mnoge je omiljeno doba dana. Međutim ponekad imamo problema i oni nam ne dozvoljavaju da zaspimo.

Ova pojava zove se noćna anksioznost.

Svi smo prošli situaciju kada odemo na spavanje, a problemi nam ne daju da zaspimo. Onda počinje okretanje po krevetu i bezuspešni pokušaji spavanja. Noćna anksioznost je poput noćne more, piše Klix.ba.

Evo nekoliko saveta koji će vam pomoći da izbegnete noćnu anksioznost i koji će vam omogućiti da se bolje nosite s tim.

Pokušajte da otkrijete šta uzrokuje noćnu anksioznost. Nemojte se uplesti u vrtlog briga. Jedan problem obično vuče drugi, zbog toga treba razmisliti koje probleme moramo da rešimo.

Ako ste u toku dana previše fizički i psihički aktivni, lakše ćete navečer zaspati. Stoga je odličan način da izbegnete noćnu anksioznost da se u toku dana dobro umorite. Ležanje u krevetu nakon niza aktivnosti dovešće do mirnog sna.

Ljudska bića su bića od navika. Naviknite se na određenu noćnu rutinu. Jedite, operite suđe, istuširajte se, popijte čaj i idite u krevet.

Osim toga, veoma je važno da se hranite zdravo. Konzumiranje hrane s visokim udelom masti pre odlaska na spavanje nije dobar izbor. Vaša večera treba da bude bogata povrćem i drugim zdravim, namirnicama koje se lako vare.

Izbegavajte energetska pića. Sve gore navedeno beskorisno je ako prije spavanja pijete alkohol ili druga pića koja sadrže stimulanse, poput kofeina. Umesto toga večerajte uz mineralnu vodu ili čašu toplog mleka.

Pobrinite se da imate prijatno okruženje za spavanje. Soba u kojoj spavate trebalo bi da doprinosi dobrom odmoru. Osim toga, trebalo bi da spavate samo u svojoj sobi.

Plitko ili nekontrolisano disanje nesumnjivo je neprijatelj mirnog sna. Dobro je uključiti vežbe disanja u svoju noćnu rutinu. Ono će učiniti da vaše telo i vaš um postignu potrebnu harmoniju. U početku će vam biti malo izazovno navići se, ali uskoro ćete osetiti blagodati.

Ako primetite da često osećate noćnu anksioznost, trebalo bi za pomoć potražiti psihologa.

Danas objavljeno

Sok, “gola kafa” ili nemasni jogurt – šta je tu POGREŠNO?

Zeljka

Prije spavanja ZAŠTITITE KOŽU kako biste se probudili svježi i odmorni

Zeljka

Rani odlazak muškaraca na spavanje može da ukaže na ozbiljan problem

Zeljka

Ostavite komentar