Kad je bitnije prati zube, ujutro ili naveče, prije ili poslije jela? - BIGportal.ba
Hrana i zdravlje

Kad je bitnije prati zube, ujutro ili naveče, prije ili poslije jela?

Ovih dana se teško maknuti od šećera jer ga ima u puno industrijski prerađene hrane. Kada uklonite one male bijele naslage sa zuba, tada šećer nema šta hraniti, kaže dr. Manton.

Glavna svrha pranja je ukloniti zubni kamenac, a ne ostatke hrane jer je to ono što uzrokuje propadanje zuba. Najvažnije ih je dobro prati neposredno prije spavanja, kazao je David Manton, dječji stomatolog i profesor na Univerzitetu Melbourne u Australiji i dodao kako pranje zuba prije ili nakon doručka nije toliko važno, no ipak ih je preporučuje prati najmanje dva puta dnevno.

Takođe, smatra da šećer koji pojedemo hrani bakterije koje žive na caklini te bi takvu hranu i pića trebalo izbjegavati.

Dr. Manton je savjetovao svim roditeljima da navikavaju djecu na stomatologa kako bi se problem sa oralnim zdravljem, ako postoji, što prije uočio.

Čak i vrlo mala djeca bi, kaže, trebala redovno odlaziti na preglede, prenosi ABC News.

Evo šta sve može oštetiti zube

Za neke navike ne bi vam palo na pamet da uništavaju zube, kao što je, recimo, plivanje u bazenu ili previše četkanja. Ali, britanski stomatolog upozorava da je to zaista tako. Dr. Tariq Idrees iz Carisbrook stomatološke klinike u Manchesteru objasnio je na koji način to šteti zubima. Izdvojio je neke od najčešćih situacija u kojima dolazi do oštećenja:

  • Grickanje leda iz pića – krhkost i niska temperatura kockice leda lako može uzrokovati to da se dio zuba otkrhne. Naime, tokom grickanja leda ponekad dolazi do mikroskopskih pukotina na caklini što se s vremenom pretvara u ozbiljan problem. Zdrobljeni led je manje štetan. 
  • Mućkanje vina u ustima – vino stvara kiselinu koja nagriza zubnu caklinu, a bijelo je opasnije od crnoga. Još gora su gazirana vina. Stručnjaci za vina kažu kako je dobro promućkati prvi gutljaj vina po ustima kako bi se osjetila prava aroma, ali, želite li zdrave zube, nemojte to praktikovati.
  • Plivanje u bazenu – u ovom slučaju za propadanje zubne cakline mogu biti krive hemikalije koje se dodaju u bazensku vodu, posebno hlor. Zato, ako idete na plivanje, pazite da vam voda ne ulazi u usta. Najidealnije je, naravno, plivati u moru.
  • Pranje pretvrdom četkicom – neki misle da će tvrdom četkicom bolje oprati zube, ali zapravo si tako oštećuju caklinu. Osim toga, to može voditi i povlačenju zubnog mesa zbog čega zubi postaju osjetljivi. Naime, površina korijena zuba se zbog svoje teksture oštećuje još lakše.
  • Previše četkanja – pranje zubiju dva puta dnevno, ujutro i prije spavanja, je sasvim dovoljno. Sve više od toga samo može napraviti više štete nego koristi. Takođe, pranje brzo nakon obroka ili pijenja gaziranih sokova samo će više oštetiti caklinu jer je kiselina u ustima visoka, a caklina zbog nje osjetljivija nego inače. Bolje je pričekati najmanje sat vremena jer će do tada slina neutralizovati tu kiselinu.
  • Piercing na jeziku ili usnama – ljudi koji ga imaju na tim mjestima znaju si njime slučajno oštetiti zube dok jedu.
  • Korištenje zuba kao alata – na primjer, za uklanjane etikete s nove odjeće, otvaranje čipsa, laka za nokte ili piva. U takvim situacijama lako može dovesti do oštećenja, slabljenja zuba i lomova.

Danas objavljeno

Sok, “gola kafa” ili nemasni jogurt – šta je tu POGREŠNO?

Zeljka

Prije spavanja ZAŠTITITE KOŽU kako biste se probudili svježi i odmorni

Zeljka

Rani odlazak muškaraca na spavanje može da ukaže na ozbiljan problem

Zeljka

Ostavite komentar