Jubilarni četiristohiljaditi Mercedes G klase - BIGportal.ba
Auto-moto Motori

Jubilarni četiristohiljaditi Mercedes G klase

Automobilski entuzijasta koji već posjeduje oko 20 luksuznih Mercedesovih automobila naručio je baš ovaj model G 400d, koji dolazi u crvenoj boji sa izuzetno moćnim performansama.

Pokreće ga 3.0-litarski redni šestocilindarski dizel motor koji može da isporuči 325 KS i 700Nm najvećeg obrtnog momenta.

“Ponosni smo što smo izbacili 400.000. primjerak ovakvog vozila. Zahvalni smo našim vjernim kupcima, našim zaposlenima pogotovo i da ne spominjem Magna Steyr, naše austrijske partnere iz čije je fabrike izašlo ovo vozilo. Pišemo istoriju svakim novim danom, uskoro ćemo elektirfikovati i G klasu i zadovoljno koračamo ka budućnosti”, rekao je Emerih Šiler, predsjednik Mercedes Graca.

Već nekoliko godina kupci mogu sami da modifikuju svoje nove automobile, a to je sa G klasom bilo posebno popularno, kako se kaže, čak 60 odsto kupaca je koristilo “G manufaktur” program prilikom kupovine.

Koreni G klase sežu u 1972. godinu kada je započela saradnja između kompanija Daimler-Benz i Steyr-Daimler-Puch.

Godinu dana kasnije, odlučeno je da se proizvede “lako civilno terensko vozilo sa pogonom na sve točkove”. Postavljen je cilj da novi terenac bude “pouzdan i robustan” i da može da savlada “nesavladive” terene.

Model buduće G klase izrađen od drveta u razmjeri 1:1 predstavljen je 1973, a nakon godinu dana počela su testiranja prototipova.

Iranski šah Reza Pahlavi, koji je u to vrijeme bio jedan od većih akcionara u kompaniji Daimler-Benz, bio je zainteresovan za vojnu verziju i čak je naručio 20.000 vozila za potrebe iranskih oružanih snaga, ali je kasnije ta narudžbina otkazana nakon što je 1979. zbačen s vlasti tokom islamske revolucije.

Ipak, inicijativa da se tržištu ponudi vojna varijanta vozila naišla je na interesovanje vlada drugih zemalja, pa su počele da stižu nove narudžbine sa raznih strana svijeta.

Konačno, 1979. počela je proizvodnja Mercedesa G klase.

Kupcima su na raspolaganju bile verzije sa kratkim i dugim međuosovinskim rastojanjem, dok je karoserije mogla da bude klasična, sa tvrdim krovom i kabriolet, sa mekim, platnenim krovnim pokrivačem.

U ponudi su bila dva dizelaša – četvorocilindarski sa 72 ks (53 kW) i petocilindarski sa 88 ks i (65 kW).

Pored njih, dostupni su bili i benzinci, šestocilindarski sa 150 ks (110 kW) i četvorocilindarski u podvarijanatama sa 90 ks (66 kW) i 100 ks (75 kW).

(B92)

Danas objavljeno

Kupuju domaće: Žandarmerija će opet voziti Alpine FOTO

Vanja A

Renault Arkana bilježi odlične prodajne rezultate

Vanja A

Nova generacija Mazde MX-5 neće biti „električna“

Vanja A

Ostavite komentar