17. Novembra 2020.

Još jedan evropski grad uvodi ograničenje od 30 km/h. U Helsinkiju ova mera već daje rezultate

Big Portal

Pre nekoliko meseci, španski Bilbao postao je prvi veliki grad na svetu (sa preko 300.000 stanovnika), koji je uveo jedinstveno ograničenje brzine od 30 km/h u urbanom području.

Od 2021. takvo ograničenje primenjivaće se na većinu ulica u Briselu.

U Parizu su u toku konsultacije sa stanovnicima o uvođenju sličnog rešenja, a vlasti ističu da “zona 30” već pokriva oko 60 odsto teritorije grada.

20 km/h manje spasava živote

Većina gradova ima opšte ograničenje brzine od 50 km/h. Snižavanje na 30 km/h poboljšava bezbednost, posebno za ranjive učesnike u saobraćaju.

Pešaci imaju čak 90 odsto šanse za preživljavanje ako ih udari automobil koji vozi brzinom od 30 km/h. Ako automobil vozi brzinom od 50 km/h, šanse se smanjuju na 50%.

Ograničenja brzine na mnogo načina doprinose bezbednosti. Ukoliko vozite manjom brzinom zaustavni put je kraći, vidno polje vozača je šire, a imamo i više vremena za reakciju u slučaju opasnosti.

Efikasnost uvođenja ograničenja od 30 km/h može da se vidi na primeru Helsinkija. Veći deo gradskog središta trenutno je u zoni brzine 30, a infrastruktura takođe pogoduje sporiji vožnji, npr. ležeći policajci, izdignuti pešački prelazi i kružni tokovi.

Rezultat – prošle godine u glavnom gradu Finske nije stradao nijedan pešak ili biciklista.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare