Jedan Mercedes da gospodari svim električnim automobilima - BIGportal.ba
Auto-moto Koncepti

Jedan Mercedes da gospodari svim električnim automobilima

Debitovao je EQS – prvi električni Mercedes u luksuznoj klasi sa autonomijom od 770 km.

EQS je prva potpuno električna luksuzna Mercedesova limuzina koja, kako kažu u nemačkom proizvođaču, ima za cilj da redefiniše ovaj segment automobila.

To je takođe prvi model zasnovan na modularnoj mehaničkoj platformi za luksuzna električna vozila.

Prve dve verzije koji će biti dostupne kupcima su Mercedes EQS 450+ sa 333 KS (245 kW) i zadnjim pogonom i Mercedes EQS 580 4MATIC sa 534 KS (385 kW) i pogonom na sva 4 točka.

Aerodinamičari su, u bliskoj saradnji sa dizajnerima, uspeli da postignu veoma nisku vrednost koeficijenta otpora vazduha, od 0,20.

U Mercedesu tvrde da ovaj podatak čini EQS najaerodinamičnijim serijskim automobilom na svetu.

Navodi se i da je vozilo među najtišim automobilima na tržištu. Veoma nizak nivo buke koju stvara strujanje vazduha u vožnji značajno doprinosi ovom rezultatu.

U početku će kupcima biti ponuđene dve verzije Mercedesa EQS.

Bazični EQS 450+ pokreće jedan elektromotor od 333 KS (245 kW) i 568 Nm.

Snaga se prenosi na zadnju osovinu, a prema fabričkim podacima, ovaj automobil ubrzava do 0 do 100 km/h za 6,2 s, dok je maksimalna brzina ograničena na 210 km/h.

Kome to nije dovoljno, može da izabere EQS 580 4MATIC koji ima dva elektromotora ukupne kombinovane snage 534 KS (385 kW)i maksimalnog obrtnog momenta od 855 Nm.

Pogon je na sva 4 točka, a automobil iz mesta do stotke stiže za 4,1 s, uz identičnu maksimalnu brzinu kao kod slabije verzije.

Oba modela čuvaju električnu energiju u bateriji kapaciteta 107,8 kWh, mada Mercedes najavljuje da će kasnije biti dostupna i manja baterija od 90 kWh.

Kupcima električnih automobila veoma je važno koliko km vozilo može da pređe između dva punjenja baterije.

Ako je verovati nemačkom proizvođaču, EQS će u tome biti šampion među električnim modelima s obzirom da je najavljena autonomija u vožnji od 770 km.

Ovaj rezultat zasnovan je na WLTP mernom ciklusu i, barem na papiru, nadmašuje radijus kretanja Teslinog Modela S Long Range.

Što se tiče vremena koje EQS mora da provede na stanici za punjenje ukoliko se baterija puni od 10 do 80% kapaciteta, ono iznosi 35 minuta u slučaju brzog punjača od 110 kW.

Ako se auto puni u “kućnim” uslovima, na punjaču od 240 V, period punjenja se produžava na 11 sati.

Mercedes je dizajn spoljašnjosti postepeno otkrivao poslednjih meseci, pa tu nema većih iznenađenja, a nedavno smo imali priliku i da zavirimo u enterijer modela EQS.

Unutrašnjost je veoma prostrana i luksuzno opremljena, a kokpitom dominira ogromni digitalni displej koji praktično zauzima čitavu komandnu tablu.

Jeftnije verzije imaju “samo” dva velika digitalna ekrana nalik tabletima – jedan na centralnoj konzoli i drugi ispred vozača.

Mercedes EQS u prodajne salone stiže na jesen sa početnom cenom od oko 100.000 evra.

Nemački proizvođač najavio je da je u planu i visokoperformansna verzija snage 762 KS (560 kW), koja bi bila pandan AMG modelu.

Danas objavljeno

Porsche Taycan Cross Turismo Turbo S u problemima s brzinom na „testu severnog jelena“

Vanja A

BMW M135i xDrive za 2022. prošao kroz mehanička unapređenja

Vanja A

Honda Civic Si stupila na scenu

Vanja A

Ostavite komentar