16. Maja 2019.

Jasna poruka UEFA: Fudbal se ne igra zbog navijača

Big Portal

Krajem meseca, tačnije 29. maja, u Bakuu će se za trofej LE i plasman u Ligu šampiona boriti londonski rivali Arsenal i Čelsi.

Tri dana kasnije, 1. juna, u Madridu će se za evropski tron boriti Liverpul i Totenhem, kojem je ovo prvo finale LŠ u istoriji.

Olimpijski stadion u Bakuu ima kapacitet 68.700 mesta, a poprište finala LŠ Vanda Metropolitano 67.829. To je 136.529 mesta.

Od toga, najverniji navijači četiri kluba dobiće tek 45.226 karata. Dakle, za navijače je izdvojena samo trećina mesta u finalima dva prestižna evropska klupska takmičenja.

Dok će učesnici finala LŠ bar podeliti polovinu ukupnih mesta, biće 33.226 navijača Liverpula i Totenhema na Vandi, u Baku će otići samo 12.000 pristalica Čelsija i Arsenala!

Arsenal oslabljen zbog politike

“Tobdžije” u finalu Lige Evrope neće imati na raspolaganju Henriha Mhitarjana. On nije suspendovan niti povređen, već ne može da putuje u Baku zbog politike.

Mhitarjan je Jermen, a njegova zemlja je u napetim odnosima sa susednim Azerbejdžanom. Oni su zvanično u ratu još od 1988, iako godinama nema oružanih sukoba.

Ključna tačka spora je azerbejdžanska oblast Nagorno-Karabah gde živi većinski jermensko stanovništvo koje je pomenute godine izglasao otcepljenje i pripajanje Jermeniji, zbog čega je i počeo rat koji je buktao do 1994.

To je samo petina ukupnog broja mesta na stadionu u glavnom gradu Azerbejdžana, a igraće se londonski derbi za evropski trofej. Verovatno trenutno ne postoji navijač Arsenala i Čelsija koji želi da se nađe u Bakuu 29. maja.

Kao što je to pre nekoliko dana rekao jedan navijač Totenhema upitan kako se oseća u vezi sa finalom Lige šampiona, to je jedinstvena prilika u životu jednog istinskog navijača.

“Rekao sam svojoj gospođi da se spremi za promene na našem računu. Prodaću sve ako treba zbog finala”, rekao je dotični navijač Totenhema.

Kako je UEFA opravdala ovaj sraman odnos prema navijačima, zbog kojih se fudbal na kraju krajeva i igra i koji su i najzaslužniji za popularnost ovog sporta?

“S obzirom na geografsku lokaciju i logističke kapacitete aerodroma i grada domaćina, procenjeno je da će oko 15.000 navijača moći da doputuje u Baku. S obzirom na okolnosti, učesnicima finala je dostupno po 6.000 karata”, 
navodi se između ostalog u saopštenju UEFA.

EPA-EFE/SERGEY DOLZHEKO
EPA-EFE/SERGEY DOLZHEKO

Dakle, UEFA je poverila domaćinstvo gradu koji nije sposoban da ugosti nekoliko desetina hiljada navijača iz inostranstva i gradu čija geografska lokacija nije najpogodnija, jer nisu oni krivi što su se u finale Lige Evrope plasirala dva kluba iz Engleske.

Stvarno, ko je još to očekivao s obzirom da su prošle sezone igrali klubovi iz Španije i Francuske, prethodne iz Engleske i Holandije, pre tri sezone takođe iz Engleske i Španije, potom iz Portugala, pa opet Englezi…

U međuvremenu, navijači Liverpula i Totenhema su besni zbog skoka u nebo cena karata za finale LŠ u Madridu.

Rasprodate još pre nekoliko meseci, pojavile su se na sajtovima za preprodaju po cenama koje se kreću i do 6.000 evra!

Inicijalna cena karata za finale LŠ, koje nisu bile namenjene klubovima, kretale su se od 70 do 600 evra, a za finale LE 30-140 evra.

Photo by Catherine Ivill/Getty Image
Photo by Catherine Ivill/Getty Image

Međutim, ne pokušavaju samo pojedinci da profitiraju od prvog engleskog finala LŠ posle 11 godina, već i domaćin, te avionske kompanije.

Procenjuje se da će u Španiju otputovati oko 150.000 Engleza, pa cene letova i smeštaja u Madridu i okolini španske prestonice su naglo skočile sa čak 840%.

Zbog ogromnog interesovanja već je jasno da će aerodrom u Madridu biti zakrčen, pa se navijači londonskog i liverpulskog kluba već usmeravaju ka Valensiji ili Saragosi.

Ništa jeftiniji nije ni prevoz do dalekog Azerbejdžana, koji će stanovnike Londona koji žele da učestvuju u “egzotičnom” gradskom derbiju koštati najmanje 1.100 evra.

Obični navijači koji su pratili brojne mečeve Čelsija ove sezone kod kuće i u gostima, možda njih 40-50, jednostavno ne mogu to da priušte.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare