Japanske vlasti odobrile sertifikat inovativnom dronu na vodonični pogon - BIGportal.ba
Nauka i IT

Japanske vlasti odobrile sertifikat inovativnom dronu na vodonični pogon

Nedavna premijera u oblasti autonomne mobilnosti pokazuje obećavajuće rezultate kada je o budućoj dekarbonizaciji riječ, i to uz pomoć vodoničnih gorivnih ćelija.

Radi se o prvom, uspešno izvedenom letu sertifikovanog, vodonično pogonjenog drona u Japanu.

H3 Dynamics, kompanija koja se bavi vazduhoplovnom mobilnošću, s višestrukim lokacijama širom sveta, došla je do značajne prekretnice. Njen Aerostack sistem vodoničnih gorivnih ćelija pogoni dron koji je dobio zvanično odobrenje Ministarstva ekonomije, trgovine i industrije (MITI) u Japanu. Ovaj dron je razvila firma Drone Works, uz podršku tehničke integracije člana Toyota grupe, Toyota Tsusho Nexty Electronicsa.

Pionirski test let prvog sertifikovanog vodoničnog drona s više elisa, izveden je u Japanu krajem prošlog meseca, demonstriravši efikasnost ovog ekološki podobnog sistema. Dron je konstruisan tako da poseduje mali kontejner od kompozitnih materijala, u kojem se nalazi vodonik pod visokim pritiskom, uparen s kompatibilnim sistemom gorivnih ćelija, koji je razvio H3 Dynamics.

Ova kompanija sprovodi istraživanja i testira sisteme vodoničnih gorivnih ćelija kompatibilne s dronovima već više od deset godina, usput lansiravši nekoliko vazdušnih kargo platformi, koje koriste ove sisteme, uključujući letelicu fiksnog krila i eVTOL-e (električno vertikalno poletanje i sletanje).

Hycopter dron, lansiran pre par godina, sposoban je za tročasovni let i kadar je da mapira tri puta veće oblasti nego što je to slučaj s baterijski pogonjenim jedinicama. Ove performanse ga čine sjajnim izborom za inspekcije šireg obima, misije spasavanja, kao i za izviđanje i nadzor. Hycopter može da se kreće maksimalnom brzinom od 56 km/h, u zavisnosti od opterećenja, a može da se dopuni vodonikom za najviše 30 minuta.

Glavna prednost vodonično pogonjenih dronova, u poređenju s litijum-jonskim baterijama, je šira autonomija, što omogućava obavljanje složenijih misija za kraće vreme i uz manje troškove. Sa „zelenim“ vodonikom, ova tehnologija postaje krajnje ekološki podobna solucija.

Aerostack je nedavno odabran od strane velikog aerodromskog operatera u Parizu za svoj budući ekosistem vazdušne mobilnosti, što će čitavu stvar podići na viši nivo letom prvog teretnog aviona na vodonični pogon u regionu Pariza.

Vrele Gume

Danas objavljeno

Kineski satelit visoke rezolucije pušten u rad

Vanja A

Hakovani podaci sedam miliona korisnika OpenSubtitles servisa

Zeljka

5G tehnologija ima potencijal, ali da li će zaživjeti?

Zeljka

Ostavite komentar