21. Oktobra 2021.

Japan prvi u svijetu uvodi vazdušni taksi nulte emisije od 2025.

Big Portal

Japan Airlines (JAL) je započeo proces utvrđivanja infrastrukturnih i sertifikacionih zahteva, kao i odgovarajućih partnera, u cilju formiranja prvog vazdušnog projekta podele prevoza. Ogroman korak u tom pravcu je nedavni sporazum potpisan s Avolonom, kroz koji se JAL obavezuje da će kupiti ili uzeti na lizing 50 eVTOL-a, uz opciju u vidu dodatnih 50 jedinica.

Po predstavnicima JAL-a, ovo je strateški važan korak u smislu „ostvarivanja revolucije na planu vazdušne mobilnosti u Japanu“, značajno redukujući negativan uticaj avijacije na životnu okolinu.

eVTOL letelica koje će Avolon obezbediti za JAL je revolucionarni VA-X4, koji je razvio Vertical AerospaceVerticalov eVTOL ima za cilj da postane globalno sertifikovan. Dok ne bude konačno operativan u Japanu, biće priznat od strane britanskih vlasti civilne avijacije (CAA), Evropske avio bezbednosne agencije (EASA) i Japanskog biroa za civilnu avijaciju . U ovom momentu, kompanije koje su potpisale ugovor, rade da dobijanju tipskih sertifikata za VA-X4 u Japanu.

VA-X4 tvrdi da ga pokreće „najlakši i najsigurnij pogon na svetu“, razvijen zajedno s Rolls-Royceom. Pored toga, odgovarajući sistem baterija značajno smanjuje ukupnu masu, što olakšava ispunjenje zahteva za sertifikaciju kada je u pitanju dizajn. Još jedna izuzetna karakteristika ovog eVTOL-a je poboljšana upravljivost i visok nivo automatizacije, zahaljujući naprednoj avionici koja je slična onoj kod F-35B borbenog aviona.

Letći brzinom većom od 320 km/h, budući japanski vazdušni taksi će imati domet veći od 160 kilometara. Pored toga što je moćan i ekološki prihvatljiv, VA-X4 će takođe biti gotovo u potpunosti tih, 100 puta tiši od helikoptera, kako u krstarenju tako i lebdenju.

Nakon zvanične premijere na Osaka Kansai Ekspou, japanski vazdušni taksi će započeti s radom 2025.

Vrele Gume

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare