Japan, čiji se premijer, Jošihide Suga, obavezao da će „Zemlja izlazećeg Sunca“ postati ugljenično neutralna do 2050., suočava se s klasičnim problemom u stilu „samo ih napravite, pa će sve ići svojim tokom“.
Nakon uvođenja subvencija u vrednosti od 100 milijardi jena (911 miliona dolara) u fiskalnoj 2012. godini, u cilju izgradnje stanica za punjenje i motivisanja ljudi da usvajaju električna vozila, javne punionice su počele da niču kao pečurke posle kiše.
Sada, kada penetracija elektromobila na tržište iznosi tek oko jedan odsto, u ovoj zemlji postoje stotine punjača koji se ne koriste, dok su mnogi u međuvremenu izbačeni iz upotrebe. Problem je u tome što njihov prosečan vek iznosi oko osam godina.
Broj stanica za punjenje u Japanu je pao na oko 29.200 u poslednjih 12 meseci (zaključno s martom), s 30.300 koliko ih je bilo prošle godine, izveštava Zenrin Co. To je prvi pad od 2010., otkada ova firma koja se bavi izdavanjem mapa sakuplja podatke.
„Sledeće godine ili godine nakon nje, doći će do vrhunca kada je reč o zamenjivanju stanica za punjenje elektromobila novim“, rekao je Cujoši Ito, menadžer za planiranje u e-Mobility Poweru, zajedničkom poduhvatu kompanija Tepco Co. i Chubu Electric Co. „Ono što je od ključnog značaja je da se zamene punjači na mestima koja su pogodna za korisnike, i osigurati da im ne prođe rok svima u isto vreme, da bi se održao rast broja električnih vozila.“
Japan ima za cilj da poveća broj stanica za punjenje električnih automobilom širom zemlje na 150.000 do 2030., a kompanije se trude da to ostvare. Tepco planira da poveća broj brzih punjača na auto-putevima na 1.000 do 2025. Hitachi u isto vreme razvija, manje, lakše punjače, izveštavaju lokalni mediji.
Međutim, predsednik Toyote, Akio Tojoda, koji je takođe predsednik Japanske asocijacije proizvođača automobila, upozorio je da slepo praćenje ciljeva može biti problematično.
„Želim da izbegnem da prosto instaliranje punjača bude cilj po sebi“, rekao je Tojoda u junu. „Ako je broj postavljenih jedinica jedini cilj, onda će one biti instalirane gde god se to čini izvodljivim, što će rezultirati niskom stopom iskorišćenja niskim nivoom pogodnosti za korisnike.“
Vrele Gume