17. Maja 2021.

Jaguarovi snovi da se stavi naspram BMW-a su i zvanično završeni

Big Portal

Kompanija je bila u procesu razvijanja čisto električne nove generacije XJ limuzine, ali je Bolor otkazao taj projekat u kasnoj fazi, nakon što je shvatio da on neće biti profitabilan. Zapravo, nijedan od Jaguarovih sedana nije profitabilan, nevezano za to da li je električan ili ne. Kako pišu Vrele Gume, Bolor je pokrenuo seriju mera za kresanje troškova i oživljavanje profitabilnosti do 2024., ali to dolazi uz izvesnu cenu: san o „britanskom BMW-u“ je završen.

Bivši službenik Jaguar Land Rovera, koji je želeo da ostane anoniman, rekao je da je prethodni pristup kompanije bio izuzetno pogrešan.

„Ako mislite da možete da se takmičite s BMW-om serije 3, Mercedesom C klase i Audijem A4 s prodajom od 700.000 jedinica godišnje, zaboravite to, jer ne možete. Trčite za vozom koji je već odmakao“, rekao je on, dodavši da je pokušaj JLR-a da se utrkuje s BMW-om imao za posledicu „prekomplikovanu ponudu“, jer su lansirani Jaguari koji su se interno stavili naspram Land Roverovih modela.

Jaguar F-Pace naspram Land Rover Velara je samo jedan od primera. Ova dva luksuzna krosovera dele platformu i brojne druge komponente. Umesto toga, Jaguar će postati ekskluzivniji, dok će Land Rover postati više „mejnstrim“ marka. Deo ove strategije uključuje plan da Jaguar poseduje sopstvenu platformu za nove elektromobile koji će se takmičiti s Bentleyjem i Rolls-Royceom. Neki industrijski analitičari nisu ubeđeni u to da je Jaguaru potrebna jedinstvena arhitektura, za koju Bolor tvrdi da će biti faktor ekskluzivnosti.

Jedan od navodnih razloga je potencijalna prodaja Jaguara u perspektivi, ali to je čista spekulacija. Međutim, što se narednih par godina tiče, Jaguar je potreban Land Roveru zbog jednog ključnog razloga: ekološke regulative. Land Rover ne može samostalno da se uskladi sa strožim novim standardima, ali mu Jaguarova tranzicija ka čisto električnoj gami u naredne četiri godine pruža značajan prostor za manevar.

Do 2030., JLR smatra da će najmanje 40 odsto njegove game (što znači Land Roveri) posedovati motore s unutrašnjim sagorevanjem. Jaguar nikada neće postati BMW-ov rival, bez obzira što je to bio san bivšeg šefa britanske marke, Ralfa Speta. Međutim, „divlja mačka“ ima šansu da ponovo pronađe sebe i ostvari se u novoj eri elektrifikacije.

Izvor: Vrele Gume

Foto: arhiva Autoblog.rs

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare