Jaguar C-Type koji oduzima dah - BIGportal.ba
Auto-moto Noviteti

Jaguar C-Type koji oduzima dah

Evo iznenađenja za fanove Jaguara. Najnoviji model ove kultne kompanije je rekonstrukcija legendarnog C-Typea, automobila koji je pobeđivao na trkama u Le Manu pedesetih godina prošlog veka.

Automobil je tada oduzimao dah, ali je 1953. oborio rekord u prosečnoj brzini od 100 km/h tokom naporne 24-časovne trke

Odeljenje Classic britanskog proizvođača dobilo je zadatak da napravi samo 16 primeraka C-Type Continuation dvoseda sa otvorenim krovom, u čast njegove 70. godišnjice. Četvrti „sledbenik“ ovog Jaguara – posle lakog E-Tipe-a, KSKSS-a i zadivljujućeg D-Tipe-a – predstavljen je javnosti na prestižnom „Concours of Elegance“ u Hampton Court Palace-u u Londonu, do sada bez otkrivanja cene.

I dok fotografije automobila pokazuju blistavu, gotovo izvajanu lepotu koja bi krasila svaku kolekciju, C-Type Continuation izgleda još neverovatnije u stvarnosti. Aerodinamički oblik je prvobitno potpisao dizajner Malkolm Sajer, koga je angažovao tadašnji šef Jaguara Sir Vilijam Lajons da stvori jedno od najpopularnijih vozila u istoriji brenda.

Pionirski profil sa minimalnim otporom pomogao je vozačima Piteru Vokeru i Piteru Vajthedu u njihovim pobedama na trci u Le Manu 1951. Dve godine kasnije, revidirani C-Typovi su se plasirali na prvo, drugo i četvrto mesto u trci. Položeni na sjajne točkove sa hromiranim krakovima, primeri nastavka tradicije odražavaju izuzetnu pažnju posvećenu detaljima.

Sve je verno replicirano – od poklopca Lucas kutije sa osiguračima, do neobičnih držača na rezervoaru kočione tečnosti. Sprovedena su opsežna istraživanja o slavnoj istoriji C-Type-a, a svaki automobil će biti ručno rađen prema originalnim crtežima. Za dodatnu autentičnost, konsultovan je i originalni Jaguarov dnevnik prodaje sa više od 2.000 delova.

„Ovaj automobil je jedan od najpoznatijih u istoriji Jaguara trka i vozili su ga neki od najcenjenijih vozača, uključujući ser Stirlinga Mosa. C-Type se posebno istakao prvim primerom upotrebe disk kočnica, ranih verzija onoga što danas nalazimo u modernim automobilima. Razvijeni u saradnji sa Dunlopom, oni su pomogli da se doprinese dominaciji C-Type-a na trkačkim stazama“, rekao je Dan Pink, izvršni direktor Jaguar Classic-a.

Svaki C-Type Continuation je opremljen sa 220-litarskim 3,4-litarskim motorom i šestolitarskim ravnim motorom sa trostrukim Vebber karburatorima. Rezultat je više nego dovoljan da kupci uživaju u antičkim trkama.

Od 53 tipa C proizvedenih 1950-ih, 43 su prodata u slobodnoj prodaji i, što je najvažnije, bila su opremljena manje snažnim doboš kočnicama.

Nastavak je, međutim, opremljen istim unapređenim disk kočnicama kao i pobednik Le Mana iz 1953. godine.

Budući vlasnici mogu pristupiti konfiguratoru automobila na veb lokaciji jaguar.co.uk kako bi napravili sopstvenu verziju, a takođe mogu da biraju između dvanaest boja na bazi vode, imaju izbor između osam verzija kožnih enterijera i mnoštvo antiknih opcija.

Svi prethodni Jaguar Classic modeli su rasprodati uprkos milionima, tako da neće biti problema sa Continuation-om. Naime, kolekcionari ih smatraju izuzetno vrednom investicijom.

Danas objavljeno

Abarth Classiche odjeljenje slavi 100 godina staze Fiatom 500 restomod

Vanja A

Kolike su maksimalne dozvoljene brzine na putevima Evrope?

Vanja A

Kraj ručnih kočnica?

V.R.

Ostavite komentar