Prema podacima statistike, EU je 2017. izvezla 150.000 električnih vozila i hibrida, a prošle godine 725.000 komada.
Istovremeno, broj uvezenih automobila se u istom periodu povećao sa 301.000 na 892.000 jedinica, prenosi TASS.
Stručnjaci ističu da se postepeni trend rasta nastavlja uprkos padu spoljne trgovine zbog mjera ograničenja vezanih za pandemiji kovid-19.
Od električnih vozila izvezenih 2020. godine, gotovo polovina su hibridi koji nemaju mogućnosti punjenja na elektro-mreži (49%), a udio električnih i hibridnih vozila na struju iznosio je otprilike po jednu četvrtinu (27 posto i 24 procenta, respektivno). Glavna izvozna tržišta EU za potpuno električna i hibridna vozila na struju bila su 2020. godine Velika Britanija, s udjelom od 39 posto izvezenih jedinica, Sjedinjene Države (16%), Norveška (10%) i Kina (9,0%).
Kada je riječ o lanjskom uvozu električnih vozila u EU, polovinu su čini hibridni automobili bez mogućnosti punjenja na mreži (50%), zatim poptuno električni (34%), a ostatak su bili hibridi na struju (16%).
Polovina uvezenih električnih i hibrida na struju došla je iz Japana i Sjedinjenih Država (obe zemlje su imale udio po 23 posto), a slijede Južna Koreja (15%), Ujedinjeno Kraljevstvo (14%), Turska (10%) i Kina (9,0%).
Evropska unija je 2020. godine ukupno izvezla oko 5,2 miliona vozila, a uvezla tri miliona.
U ukupnom izvozu, automobili na benzinski pogon su imali udio od 64 posto, dizel vozila 22 procenta, a električna i hibridna vozila 14 odsto.
Više od polovine uvoza automobila u EU (53%) bila su vozila na benzinski pogon, zatim električna i hibridna vozila (30%) i dizel vozila (18%).
Glassrpske.