23. Aprila 2020.

Istorija: “Pradeda” električnog Smarta zvao se XP 512E

Big Portal

Istorija automobilizma obiluje neobičnim prototipovima koji su često bili previše futuristički da bi se šefovi auto-kompanija osmelili da odobre njihovu serijsku proizvodnju.

U današnje vreme, kada se električni automobili sve više nameću kao najozbiljnija alternativa modelima sa konvencionalnim pogonom, mnogi proizvođači otkrivaju javnosti svoje pionirske korake na polju automobila “na struju”.

Među njima je i General Motors, koji nas podseća na mali urbani električni dvosed XP 512E iz 1969.

Ovaj automobil je imao veoma zanimljiv dizajn i na neki način je anticipirao urbane modele na struju iz 21. veka, kao što je električni Smart ForTwo EQ.

Slično modelu Isetta iz pedesetih godina 20. veka, u XP 512E se ulazilo sa prednje strane, tako što bi se kabinska kupola podiigla nagore, a prednja vratanca otvorila napred.

Unutra su mogle da se smeste dve osobe, a zahvaljujući velikoj zaobljenoj providnoj površini i izostanku prednjih nosača krova, preglednost je bila odlična.

Dužina vozila je iznosila svega 2.192 mm, a širina 1.422 mm, što ga je činilo izuzetno praktičnim u gradskim uslovima vožnje, na kraćim relacijama.

Zahvaljujući malim dimenzijama i karoseriji od fiberglasa, XP 512E je imao masu od svega 567 kg, uprkos 84-voltnim pogonskim baterijama smeštenim u podu vozila.

S obzirom da je reč o automobilu namenjenom za vožnju u urbanim sredinama, perormanse su bile skromne. Pri brzini od 40 km/h mogao je da punim baterijama da pređe nešto manje od 100 km, dok je pri maksimalnih 48 km/h autonomija iznosila 76 km.

XP 512E nikada nije ušao u serijsku proizvodnju, a da se to nekim slučajem dogodilo, vlasnici bi morali da sačekaju oko 7 sati da se baterije dopune na običnoj kućnoj utičnici.

Pogledajte video:

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare