14. Septembra 2019.

Ima il odgovornih za klizište kod novog Zelenog mosta?

Big Portal

Prema prvim informacijam iz Gradske uprave pojava ovog klizišta je usko bila povezana sa izgradnjom novog Zelenog mosta, a spominjala se i mogućnost da će Grad tražiti naknadu od firme koja je bila zadužana za gradnju mosta. Od tada međutim, ni Grad, ni izvođač radova Prijedorputevi se ne oglašavaju o tom pitanju.

U međuvremenu domu porodice Vehabović, koje se nalazi pored rijeke prijeti klizište koje je i dalje aktivno i oni će najvjerovatnije morati privremeno napustiti svoju kuću dok se taj problem ne riješi.

Kako saznajemo tu mjeru su predložili stručnjaci koji su analizirali ovo klizište dugo 80 metara.

Oni su isto utvrdili da je klizište nastalo zbog erozije tla, a uzroci erozije bi trebali biti poznati nakon geodetskog snimanja područja klizišta i korita Vrbasa koje treba da se uradi u narednom periodu.

Sa druge strane, bračni par Senija i Mirsad Vehabović su u strahu jer im se klizište širi kroz dvorište, danima ih ne obilazi niko od nadležnih.

Kako kažu, pojma nemaju šta da rade, a za nove detalje u vezi sanacije klizišta nisu ništa čuli.

– Još ništa ne znam kada ćemo se morati iseliti, ni sama ne znam šta da pakujem, gdje idemo, koliko ćemo ostati, šta da nosim, šta da ostavim, koliki stan dobijamo, sada smo u još žešćoj panici nego što smo bili – ispričala je Senija kada ih je naša ekipa posjetila u utorak.
U Odjeljenju za saobraćaj i puteve su rekli da će ovo klizište na lijevoj obali Vrbasa, u naselju Kočićev vijenac, biti privremeno sanirano do kraja ove godine, kako bi se spriječilo dalje klizanje tla.

U Odjeljenju ističu da su, nakon pojave klizišta, anagažovali projektantsku kuću „Ibis inžinjering“, koja je izradila prijedlog sanacije.

Prema ovom prijedlogu, klizište će biti sanirano do narednog ljeta, i to u tri faze.

– Prva faza podrazumijeva geodetsko snimanje područja klizišta i korita Vrbasa, detaljna geološka istraživanja i izradu hidrauličkog modela strujanja vode. Ova faza trebala bi biti gotova do kraja oktobra. U drugoj fazi, do kraja godine, predloženo je izvođenje privremenih sanacionih radova kako bi se zaustavio dalji proces klizanja terena kao i izrada „napera“ zbog sprečavanja dalje erozije obale – rekli su ovom Odeljenju.

U trećoj fazi, predviđa se konačna sanacija obale i vraćanje korita Vrbasa u prvobitno stanje, do ljeta 2020. godine.

– Već naredne sedmice, biće održan sastanak sa predstavnicima Odeljenja za komunalne poslove i „Voda Srpske“ kako bi se mogli dogovoriti dalji koraci na sanaciji klizišta – ističu u ovom Odjeljenju.

Za most više od dva miliona KM
Gradnja novog Zelenog mosta jedan je od najvećih infrastrukturnih projekata realizovanih u posljednjem periodu u Banjaluci. Ugovor za novi most je potpisan sredinom juna prošle godine nakon čega je uslijedilo uklanjanje starog i gradnja novog, koji je dugačak 80, a širok 14 metara, sa dvije saobraćajne trake, pješačke i biciklističke staze, rasvjetom i vidikovcem. Gradnja je koštala više od dva miliona maraka a svečano je otvoren prije tri mjeseca. Klizište se pojavilo u blizini pristupnog puta kojim su velike mašine prolazile dok se gradio novi most.

(Vesna Popović, Nataša Telebak)

SrpskaInfo

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare