30. Oktobra 2022.

IKEA traži izmjenu horor igre jer previše asocira na njihove robne kuće

Big Portal

Advokati tvrde da igra predstavlja povredu žiga i IKEA robne marke jer su neke medijske kuće napravile poređenja između njihovog zvaničnog brenda i igre.Kotaku prenosi kako je švedska firma dala programeru Džejkobu Šou rok od samo deset dana da promeni igru i ukloni sve detalje koje bi mogle da asociraju na IKEA prodavnice.

“The Store Is Closed” je još uvek zvanično neobjavljena kooperativna igra na temu preživljavanja, koja je samo u poslednjoj nedelji uspešne Kickstarter kampanje prikupila nešto više od 49.000 dolara. Napravljena od strane nezavisonog programera, pod nadimkom Ziggi, igra se opisuje kao „horor smešten u beskonačnu prodavnicu nameštaja“.

Uprkos činjenici da se igra još uvek nigde ne prodaje, njujorški advokati iz Fross Zelnick kancelarije koji su pravni zastupnici kompanije IKEA, pisali su Šou zahtevajući da u potpunosti promeni detalje ili bilo šta u igri, a što bi moglo da asocira ljude na IKEA brend.

„Vaša igra koristi plavo-žuti znak sa skandinavskim imenom na prodavnici, plavu zgradu nalik na kutiju, žute košulje sa vertikalnim štraftama identične onima koje nosi IKEA osoblje, sivu stazu na podu, nameštaj koji izgleda kao IKEA nameštaj i oznake proizvoda koje izgledaju kao IKEA oznake. Sve navedeno odmah sugeriše da se igra odvija u IKEA prodavnici.”

Kotaku je imao uvid u ranu alfa verziju igre, tokom koje se „zgrada nalik plavoj kutiji“ i „plavo-žuti znak“ pojavljuju na glavnom ekranu menija. Posle toga ih ne vidite. Trenutno uopšte nema brendiranja u igri. Prodavnica se zove „STIR“. Očigledno je u kontekstu šale napisano „PRODAVNICA“, a što je igrom slučaja, švedska reč koja znači „kontrola“. Znate šta nije švedska reč? “Ikea.” To su inicijali njegovog osnivača, farme na kojoj je odrastao i obližnjeg sela.

Zatim tu su tvrdnje da ima „nameštaj koji izgleda kao IKEA nameštaj“. Ali, Šo osporava da je dizajnirao bilo koji nameštaj imajući na umu Ikeu. „Kupio sam generičke pakete modela nameštaja da bih napravio ovu igru“, rekao je Šo, što znači da je ovo nameštaj koji se može naći u bilo kojoj igri. Igra, međutim, ima sivu stazu na podu. Takođe je sasvim uobičajeno da prodavnice imaju natpise koji govore kupcu gde da kreće.

IKEA argument se zasniva na tome da igra loše predstavlja njihov brend i time krši prava jer su mediji nedvosmisleno uspostavili asocijaciju, a ne sama igra koja je sa namerom uskladila svoj naziv sa IKEA robnom markom. Jedan naslov u popularnom magazinu kaže: „Neko je napravio horor igru za preživljavanje u IKEA robnoj kući.“ Dalje, brojni komentari čitalaca povezuju atmosferu u igri sa IKEA prodavnicama.

„Nameravao sam da provedem poslednju nedelju svog Kickstarter-a pripremajući ažuriranje za nove alfa verzije“, rekao je Šo za Kotaku. „Ali sada moram očajnički da prepravim ceo izgled igre kako ne bih dobio tužbu.”

Izvor: Benchmark

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare