„Igra prestola“ hrvatskom turizmu donijela milione evra - BIGportal.ba
Magazin Zanimljivo

„Igra prestola“ hrvatskom turizmu donijela milione evra

Filmski turizam vezan za megapopularnu HBO-ovu seriju “Igra prestola”, čije je snimanje u Dubrovniku i drugde po Dalmaciji počelo ravno pre deset godina, hrvatskoj privredi je od 2013. do 2018. doneo ukupan prihod od 180,7 miliona evra, odnosno 30,1 milion evra godišnje.

Podatci su to iz članka čiji su autori Martina Vukašina i Josip Miočić iz Zadra, i Mirela Brehelmaher iz Slavonskog Broda, objavljeni u naučnom časopisu „Oeconomica Jadertina“ koji izdaje Univerzitet u Zadru.

Snimanje popularne serije iznedrilo je novu turističku ponudu različitih putovanja i izleta koje nude brojne nacionalne i internacionalne agencije.

Izleti povezuju lokacije snimanja kao što su dubrovačke zidine, Dioklecijanova palata, kliška tvrđava i slapovi reke Krke u Nacionalnom parku Krka. Neke agencije nude čak i čitave rute na kojima su se snimale određene epizode serije, stoji u članku.

Dubrovnik među 18 najpopularnijih filmsko-turističkih destinacija

Internet stranica BuzzFeed, koja ima više od 80 miliona poseta mesečno, svrstala je Dubrovnik među 18 najpopularnijih filmsko-turističkih destinacija.

Serija „Igra prestolja“ u četvrtoj je sezoni postigla rekord od 18,4 miliona gledalaca po epizodi.

Objavom članka „19 filmskih krajolika koje uistinu možete posetiti“ na pomenutoj stranici, lokacije snimanja serije u Dubrovniku našle su se prve na listi preporučenih turističkih destinacija u društvu Hobitona (Novi Zeland), Državnog zatvora u Ohaju (gde je sniman film „Bekstvo iz Šošenka“), lokacija u Tunisu na kojoj su snimani „Ratovi zvezda“ i japanskog „Mrtvog grada“ na ostrvu Hašima gde je sniman film „Skyfall“ o agentu Džejmsu Bondu.

Producenti treće i četvrte sezone serije „Igra prijestolja“ koristili su se hrvatskim programom podsticaja koji garantuje povrat 20 odsto troškova potrošenih za vreme snimanja u Hrvatskoj. Tako je za svaku uloženu kunu Hrvatska zaradila dve i po, a turistička promocija koju je za to dobila je neprocenjiva, ocenjuju autori.

Navode i podatke kako su nakon snimanja „Gospodara prstenova“ posete Novom Zelandu porasle 10 odsto, a nakon snimanja „Gordosti i predrasuda“ posete Lajm parku u Češiru u Engleskoj za 150 odsto.

Takođe, nakon snimanja „Nemoguće misije 2“, posete Sidneju u Australiji porastle su za 200 odsto, a nakon premijere „Hrabrog srca“, posete Nacionalnom spomeniku Volas u Škotskoj čak 300 odsto.

Od snimanja „Igre prestola“ u proseku 12,1 miliona evra godišnje

Autori uzimaju za pretpostavku kako je polovina porasta broja turista podstaknuta serijalom, a polovina potrošnje istog uzorka motivisana „Igrom prijestolja“ po uzoru na inostrana istraživanja, te da to u hrvatskom slučaju izravno iznosi oko 72,3 miliona evra evra, odnosno u proseku 12,1 milion evra godišnje.

Uzimajući u obzir multiplicirajući učinak od 2,5, ukupni turistički učinci u Hrvatskoj nastali snimanjem te serije mogu se proceniti na 180,7 milijuna evra, odnosno u proseku 30,1 milion evra godišnje, zaključuje se.

Prva epizoda serije emitovana je 17. aprila 2011. na televizijskoj mreži HBO, a osma i poslednja sezona prikazana je 2019. godine.

Danas objavljeno

Mini Maus više ne nosi haljinu

Vanja A

Svijet cipela: Obuća za sastanke u Metaverseu, održivost i sve nijanse zelene boje

Vanja A

Nacisti su joj u logoru oduzeli bebu, a 75 godina kasnije dogodilo se čudo: ‘Nisam mogla vjerovati!‘

Vanja A

Ostavite komentar