Prema njegovim riječima, naredne godine na javnom pozivu za gradski i prigradski saobraćaj bi jedan od uslova trebalo da bude uvođenje ove vrste modernizacije u saobraćaj.
“S ovim informacijama saznaćemo preko mobilnog telefona i interneta gdje se koje vozilo nalazi i kad dolazi. Novi Sad vodi ovaj projekat, s tim što oni imaju gradsko preduzeće i vode taj projekat, a naša su privatna pa ga mi ne možemo voditi”, kazao je Radojičić.
On je zajedno sa Zdravkom Jelušićem, predsjednikom Skupštine grada Novi Sad, juče učestvovao na panel-diskusiji pod nazivom “Pametna rješenja i lokalne uprave” u okviru dvodnevne konferencije o digitalnoj transformaciji “Forward” u Banskom dvoru.
“Imamo niz pojedinačnih ‘pametnih rješenja’, a Strategijom razvoja grada – koncept ‘pametnog grada’ definisan je kao jedan od četiri strateška cilja. Tražimo partnera za izradu Strategije ‘pametnih gradova’, a iduće sedmice imaćemo i završen Akcioni plan zelenog grada”, istakao je Radojičić.
Grad je u procesu e-uprave, gdje su aktuelna dva projekta, a jedan od njih odnosi se na uvođenje e-sjednica Skupštine grada sa partnerima USAID-om, gdje prva faza podrazumijeva uvođenje elektronske dostave i obrade materijala.
“Drugi projekat je e-građevinska dozvola koja je od 1. januara naredne godine u pilot-projektu, a važiće i stari način podnošenja i izdavanja zahtjeva”, rekao je Radojičić.
U toku su i dva poziva koja se odnose na modernizaciju u saobraćaju, a riječ je o pokrivanju parkinga u centru grada senzorima, odnosno indikatorima zauzetosti i o modernizaciji sistema naplate parkinga.
“Slijedi i projekat formiranja operativno-komunikacionog centra za objedinjavanje niza podataka, od prijava Komunalnoj policiji i inspekcijama do mjerenja aerozagađenja, vodostaja rijeka i informacija za vatrogasce, to bi bio štab za pohranjivanje podataka, vrsta centra za obavještavanje, uzbunjivanje i komuniciranje”, kazao je Radojičić.
Jelušić je kazao da je Skupština Novog Sada prva u regionu koja je potpuno digitalizovala svoj rad, a došli su do toga da transkripte sjednica, uz relativno male korekcije, mogu dobiti za nekoliko sati.
“Jedan od primjera ‘pametnih rješenja’ je mjerenje volumetrije u podzemlju kontejnera za smeće, tako da kamion za odvoz dolazi čim je kontejner pun”, rekao je Jelušić.
Dodao je da je došlo vrijeme da se institucionalno definiše koji je korak i koji su prioriteti da bi građani prepoznali i vidjeli da se ozbiljno radi na tome da im se olakša život.
Zoran Talić, predsjednik Skupštine grada, takođe je imao sastanak s Jelušićem, na kojem je zaključeno da će gradovi razmjenjivati iskustva i sve dobre projekte, a od kojih imaju obostrane interese.
“Na bazi toga što smo vidjeli u Novom Sadu, mi smo pokrenuli proces digitalizacije u Skupštini gdje smo obezbijedili donatorska sredstva za izradu prvog softvera koji treba da posluži ulasku u eru digitalizacije gradskog parlamenta”, rekao je Talić.
NEZAVISNE NOVINE