Softverski uređaji koji su podešeni tako da kod dizelskih motora smanje količinu izduvnih gasova prilikom testiranja emisije, nisu novost. Ovakvi uređaji se koriste još od 1970-ih godina, a inovator je bio Volkswagen, piše Nova.
Skoro pola veka kasnije, nemačka kompanija ponovo se našla u ozbiljnom problemu zbog istog uređaja, a skandal je čak dobio i svoj naziv – Dizelgejt. Međutim, proizvođači automobila kao da nisu izvukli pouku iz ogromnih kazni koje je morao da plati Volkswagen. Nemačka policija izvršila je raciju u prostorijama kompanija Hyundai i Kia u toj zemlji, zbog navoda da su u 210.000 vozila sa pogonom na dizel instalirali softver koji utiče na emisiju štetnih gasova, navodi se u saopštenju državnog tužilaštva u Frankfurtu.
Veruje se da su ovaj softver razvili dobavljači delova i opreme Bosch i Delphi, a policija je pretražila poslovne prostore južnokorejskih brendova u Nemačkoj i Luksemburgu, u sklopu operacije koja je sprovedena u saradnji sa agencijom Eurojust. Glasnogovornik Hyundaija potvrdio je vesti o raciji i rekao da kompanija sarađuje sa vlastima.
B92.