Honda ostaje s Red Bullom do 2025.! - BIGportal.ba
Auto-moto Ostalo

Honda ostaje s Red Bullom do 2025.!

Honda će nastaviti isporučivati ​​Red Bull pogonske sklopove izravno iz Japana do kraja trenutnih F1 propisa!

Ovo je dramatična promena plana, mada je japanska firma oficijelno obustavila svoje učešće u „najbržem cirkusu na svetu“ na kraju prošle sezone, tako da bi Red Bull plaćao za usluge, uključujući razvoj ovogodišnje pogonske jedinice, koja se s E5 premešta na E10 gorivo.

Prvobitna strategija, kao što je objavljeno prošle godine, podrazumevala je da će Red Bull Powertrains divizija preuzeti Hondine pogonske jedinice uz podršku Japanaca na planu inženjeringa i na stazi, ali samo tokom 2022.

Onog momenta kada bi RBP ostvario dovoljan zamah, proizvodio bi komponente u svom sedištu u Milton Knsu 2023., 2024. i 2025., dok bi simultano radio na sopstvenom projektu za pravila koja na snagu stupaju 2026.

Međutim, Helmut Marko je obelodanio da je plan promenjen, tako da će Honda nastaviti Red Bull i AlphaTauri da snabdeva kompletnim motorima iz Japana do kraja 2025.

Ova odluka otklanja bilo kakve zabrinutosti u vezi s potencijalnim problemima kao što je kontrola kvaliteta, što bi moglo da bude posledica proizvodnje pogonskih jedinica u Velikoj Britaniji, tako da Red Bull može u potpunosti da se posveti projektu za 2026.

Odluka je delimično donesena da bi obezbedila da RBP i dalje bude novi učesnik kada budu uvedena nova pravila 2026.

Samim tim, Red Bullova divizija će imati koristi od ustupaka o kojima se raspravlja uglavnom kako bi se ohrabrila VW grupacija da konačno uđe u Formulu 1, uz višu gornju granicu kada je o ograničenju budžeta reč.

Smatra se da će detalji novog aranžmana tek biti finalizovani, a ono što nije jasno za sada je da li će motori i dalje nositi Hondinu oznaku do 2025., mada bi takav potez bio logičan, s obzirom na želju da se osigura uloga RBP-a kao novog učesnika 2026.

„Sada smo pronašli potpuno novu soluciju prvobitnog plana“, rekao je Marko. „Motori će se proizvoditi u Japanu do 2025. i mi tu nećemo imati nikakvog uticaja. To znači da će prava i sve ostale povezane stvari ostati u dvorištu Jpaanca, što je važno za nas, koji 2026. preuzimamo ulogu novajlije.“

Marko je sugerisao da je titula osvojena 2021. ohrabrila Hondu da ostane prisutnija u Formuli 1 nego što se očekivalo.

„S obzirom na naše rastuće uspehe, došlo je do izvesnog premišljanja kod Japanaca. Takođe, novostečeno znanje o baterijama bi mogli da iskoriste u procesu elektrifikacije u koji su ušli. U početku je bilo planirano da konstruišu motore za nas samo u 2022., da bi sada bilo odlučeno da se to nastasvi do 2025., što je naravno velika prednost za nas. To znači da moramo da izvršimo fina podešavanja i kalibracije.“

Što se tiče izgradnje RBP postrojenja, Marko je dodao: „Preduslov za ovaj sporazum je bio da se razvoj motra zamrzne, jer prva faza bi bila da sve radimo sami. Zato smo započeli posao u Milton Kinsu.

Postrojenje će u potpunosti krenuti u rad u maju/junu. Konačna odluka da to urdimo sami, bila je uslovljena da sve bude zamrznuto, jer inače ne bismo imali šanse s ovom složenom stvari.“

U međuvremenu, kako je objavljeno u sredu, bivši šef Honde F1, Masaši Jamamoto, napustio je Hondu da bi osnovao sopstvenu konsultantsku kuću, kako bi obezbedio most između Red Bulla i Japana, dodatno proširujući kontinuitet između partnera.

Vrele Gume

Danas objavljeno

Arrival pauzira rad na električnim autobusima

V.R.

Direktno ubrizgavanje benzina – blagoslov i kletva u isto vrijeme

V.R.

Novi Volvo XC90 pokazao svoje “lice”

V.R.

Ostavite komentar