To praktično znači da će vozila s oznakom Honde, biti u mogućnosti da se samostalno snalaze u uslovima zakrčenih drumova, i bez uplitanja vozača.
“Honda planira da pokrene prodaju luksuznog sedana Honda Legend koji će biti opremljen novoodobrenim sistemom autonomne vožnje”, i to će se dogoditi prije isteka marta 2021. godine, navodi se u saopštenju za javnost koje je potpisala Honda.
Trka u razvoju samovozećih automobila je za konstruktore ključna u tehnološkom smislu, pri čemu se u utakmicu sve intenzivnije uključuju i firme iz oblasti informacionih tehnologija, poput matičnog društva u odnosu na Google, odnosno poput firme Alphabet Inc. U igri su milijarde američkih dolara, a očekivanja su da će uloženi novac biti brzo povraćen na tržištu.
U ranijm jutarnjim časovima, pijre nego je Honda izašla s ovom objavom, japanska vlada je sertifikovala Hondinu tehnologiju pomoći u vožnji, nazvanu “Traffic Jam Pilot”. Posebnost ovog rješenja se ogleda u tome što omogućava vozaču da svoju pažnju (i pogled) skrene s druma pred vozilom.
“Od samovozećih automobila se očekuje da odigraju ogromnu ulogu u smislu smanjenja broja saobraćajnih nezgoda. Pride, trebalo bi da olakšaju transport starijih lica i unaprede logističke mogućnosti”, tvrdi japanski ministar za pitanja uređenja zemljišta, infrastrukture, trasporta i turizma. Teško je ovde ne primjetiti da pobrojane nadležnosti japanskog ministarstva u Srbiji formalno pokriva šest ministara, iako o svim pitanjima odlučuje isključivo jedan (još uvijek slobodan) čovjek.
Američki proizvođač električnih vozila, sa sjedištem u Kaliforniji, Tesla je u julu objavio da je veoma blizu dostizanja nivoa 5 autonomne vožnje.
Ukupno je šest nivoa autonomne vožnje, počev od 0 do 5, a njihovu gradaciju možete pogledati ovdje.
(AutoRepublika)