Predstavnici kompanije “Nomad Foods”, koja je takođe vlasnik robnih marki Findus, Iglo, La Cocinera i Green Cuisine, kažu da je cilj komercijalizacija morskih plodova uzgojenih od živih ćelija kako bi se zadovoljila rastuća potražnja i podržali napori za očuvanje dugoročne održivosti riba na planeti, javlja Rojters.
Kompanije “Nomad Foods” i “BlueNalu” sarađivaće i na istraživanju tržišta i potreba potrošača da bi se procijenilo šta je neophodno za dobijanje odobrenja od regulatornih tijela i šta bi mogle da budu nove poslovne i proizvodne mogućnosti u Evropi.
Stari kontinent je najveći uvoznik morskih plodova u svijetu, a njegovi građani konzumiraju tri puta više morskih plodova nego što proizvedu.
“Važnost održivosti nikada nije bila očiglednija, a uloga tehnologije u zadovoljavanju ovih potreba se ubrzava”, rekao je izvršni direktor kompanije “Nomad Foods” Stefan Dešemeker.
Postupak koji je razvila kompanija “BlueNalu”, podrazumijeva da se ćelije mišićnog vlakna, masnoće i vezivnog tkiva uzimaju od riba, a zatim hrane u posebnim uslovima kako bi se umnožavale.
Potom se oblikuju u porcije plodova mora na način koji je uobičajen u prehrambenoj industriji. Nema genetskih modifikacija.
“Nomad Foods”, koji posluje i proizvodi na 14 tržišta širom Evrope, najveći je svjetski otkupljivač održive ulovljene ribe.
Stručnjaci kompanije “BlueNalu” rade na razvoju više proizvoda od plodova mora, ali dobijenih od ćelija u laboratoriji.
Fokus je na vrstama ribe i morskih plodova koji se češće uvoze, teško ih je uzgajati, njihov fond u prirodi je prepolovljen, ili su ugrožene izlovljavanjem, ili sadrže povećanu količinu zagađivača iz životne sredine.