25. Novembra 2021.

Hibridi i priključni hibridi – u čemu je štos?

Big Portal

Ono po čemu se vrste električnih automobila razlikuju su princip rada i stepen u kome emituju štetne gasove, a svima im je zajeničko to što, u većoj ili manjoj meri, štite životnu sredinu, piše energetskiportal.

Na pomen električnih vozila, većina će najpre pomisliti na automobile sa isključivo električnim pogonom. BEV vozila (Battery Electric Vehicle) ne koriste fosilna goriva i imaju nultu emisiju štetnih gasova, a jedini izvor energije koja pokreće motor je litijum-jonska baterija.

Međutim, vozačima su već izvesno vreme dostupni hibridi koji, kako im samo ime kaže, kombinuju električni pogon sa pogonom na konvencionalna goriva.

Hibridna električna vozila (HEV), ili samo hibridi, imaju bateriju koja pokreće električni motor, ali i rezervoar za benzin ili dizel za pokretanje SUS motora. Međutim, ovakvi hibridi nemaju priključak koji bi omogućio punjenje baterije na spoljašnjem izvoru poput punjača ili kučne utičnice, pa je jedina opcija za punjenje baterije regenerativno kočenje ili rad SUS motora.

Regenerativno kočenje funkcioniše po jednostavnom principu: prikupiti što je više moguće energije koja se rasipa tokom kočenja i konvertovati je u električnu energiju koja se skladišti u bateriji, piše Autocentarforma.

Sa druge strane, priključni hibridi (PHEV) opremljeni su većom baterijom u odnosu na hibride, a poseduju i priključak tako da se mogu puniti na utičnici ili punjaču. Zahvaljujući većoj bateriji, vožnja priključnih hibrida moguća je u potpuno električnom režimu i do 50 km, dok je emisija ugljen-dioksida manja u o odnosu na HEV. Ipak, veća baterija i tehnička složenost čine PHEV modele skupljim u poređenju sa standardnim hibridima.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare