9. Marta 2019.

Haotično tržište posebne vrste senzora usporava razvoj samovozećih automobila

Big Portal

Većina proizvođača – uz izuzetak Tesle – najavljuje da će se njihovi autonomni automobili oslanjati na sistem detekcije poznat kao LIDAR. Reč je o najsuvremenijim senzorima koji koristi pulseve laserskog svetla za precizno prikazivanje okruženja automobila.

Teslin izvršni direktor Elon Musk naglašava pak da njegov sistem “Autopilot” ne treba LIDAR već se oslanja na kombinaciju radara, kamera i softvera.

Pritisak što skorijeg lansiranja autonomnih vozila sili pak mnoge proizvođače da se oslone upravo na LIDAR. Očekuje se da će General Motors, Ford Motor i BMW u iduće dve godine u automobile ugraditi senzore dobro finanSiranih inovativnih tehnoloških kompanija Velodyne i Innoviz.

U protekle tri godine 50-ak proizvođača LIDAR-a privuklo je više od milijardu dolara korporativnih i privatnih ulaganja, uključujući rekordnih 420 miliona dolara u 2018. godini, pokazuje Rojtersova analiza javno dostupnih podataka o ulaganjima.

Američki Velodyne i švedski Veoneer Inc isporučiće sredinom 2021. LIDAR Fordu za prvo automatizovano vozilo, navodi izvor upoznat s projektom. Velodyneov LIDAR HDL-64E prodaju se po ceni od 75.000 dolara i već se može videti na krovovima mnogih prototipova autonomnih vozila.

Proizvođači i veliki dobavljači još nisu odlučili koja će tehnologoija prevladati, što znači da zasad ne postoje standardi definisani u realnom sektoru koji bi podstakli masovnu proizvodnju i smanjili troškove.

Zarada ulagača i proizvođača u početnoj se fazi čini prilično mršavom. Tako se očekuje da će LIDAR za automobile do 2025. godine generisati samo 2,5 milijardi dolara prihoda, prema savetodavnoj kompaniji IHS Markit.

“Neke stvari možete rešiti dodatnim kapitalom, ali ne možete zaobići fiziku kako biste što pre razvili, upakovali i ugradili najsavremeniju tehnologiju LIDAR-a”, naglašava Ostin Rasel, izvršni direktor i koosnivač Luminara, koji je s Volvo Carsom sklopio sporazum o finansiranju te ugovore o razvoju s Toyotom i Audijem.

“To je glavna prepreka koja koči veliku većinu industrije”, zaključuje Rasel.

Sektor LIDAR-a bi mogao na kraju da bude sveden na pet do šest ključnih igrača, kao što se to dogodilo i s tehnologijom radarskih senzora. Ali, ne pre 2025. godine, a možda i ne pre 2030, kazali su izvršni direktori i istraživači Rojtersa.

“Biće to duga trka”, smatra viši analitičar IHS-a Džeremi Karlson.

Izvor: Hina / N1

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare