Grožđe je zdravo ali ipak nije za svakoga - BIGportal.ba
Hrana i zdravlje

Grožđe je zdravo ali ipak nije za svakoga

Crveno, zeleno grožđe čini ukusnu grickalicu u bilo koje doba. Sa svojim slatkim ukusom i sočnim mesom ovi male okrugle poslastice u osnovi su slatkiši prirode.

Ušuškani u pileću salatu, umetnički navučeni na drvenu dasku ili kao popodnevna užina od celokupne hrane, dodaće boju i hranljive sastojke vašoj ishrani uz minimalnu muku.

Zajedno sa obilnim antioksidantima i malo vlakana, unutar svake sočne zemaljske kugle nalazi se po jedan hranljivi sastojak: vitamin K.

U porciji sirovog stonog grožđa od 1 šolje pronaći ćete 22 mikrograma ovog mikrohranjivog sastojka, koji sadrži oko 24 odsto preporučenog dodatka za ishranu (RDA) za žene i 18 odsto za muškarce.

Za većinu ljudi je uzimanje puno vitamina K vrlo dobra stvar.

“Vitamin K je jedan od osnovnih hranljivih sastojaka koji pomaže vašoj krvi da se zgruša”, kaže Kelsei Lorenc, RDN kompanije “Graciousli Nourished”. “Nedostatak vitamina K može dovesti do povećanih modrica ili prekomernog krvarenja kada vas poreže, jer u vašem sistemu nema dovoljno da pomogne vašoj krvi da se zgruša.”

Ali jedna grupa ljudi će možda morati da pazi koliko tačno hranljivih sastojaka dobija iz grožđa.

“Ljudi koji uzimaju lekove da se krv ne zgrušava moraju da vode računa o vitaminu K”, kaže Lorenc. “Ako jedete previše ili premalo vitamina K dok se uzimate lekove za razređivanje krvi, lekovi ne mogu biti toliko efikasni ili previše efikasni, što dovodi do krvnih ugrušaka opasnih po život ili prekomernog krvarenja i modrica.”

Ako ste na razređivaču krvi, nema potrebe za panikom – ili čak nužno uklanjanjem grožđa iz vaše ishrane.

“Jedenje grožđa ne bi trebalo da vas zabrinjava ako ste na lekovima za razređivanje krvi, ali u zavisnosti od delova i koliko druge hrane sa umerenim vitaminom K jedete, mogla bi da se napravi razlika”, kaže Lorenc.

Ona preporučuje upotrebu grafikona hrane sa visokim, umerenim i niskim sadržajem vitamina K kako biste dnevno uzimali približno istu količinu iz svake grupe.

Ako grožđe redovno ulazi u vašu ishranu, sjajno! Samo zapamtite da je, dok je na ovim lekovima, doslednost u ishrani ključna.

“Kod razređivača krvi najvažnije je održavati konzistenciju unosa vitamina K”, kaže Lorenc. “Ako ćete jesti više hrane sa vitaminom K, na primer kada u vašoj bašti raste sveži spanać, obavezno obavestite lekara pre nego što povećate potrošnju i ponovo kada smanjite.”

Danas objavljeno

Najbolji dodaci ishrani za vaš metabolizam

V.R.

Paprike punjene krompirom i sirom

V.R.

Kako smanjiti svrab nakon uboda komarca?

V.R.

Ostavite komentar