Kako piše Revija HAK, novi sistem kompanije Kapsch TrafficCom dopunjuje nepopularni postojeći sistem plaćanja koji vozačima naplaćuje celi deo puta, čak i ako izađu nakon prve naplatne naplate.
Evropska unija na tradicionalno plaćanje po deonicama gleda kao na nepravedan model i promoviše naplatu samo stvarno pređenih kilometara. Ova metoda biće obavezna za nove rute putarina te je preporučena i za staru mrežu autoputeva. To znači da prelazak na novi sistem naplate autoputa A8 (Atina – Patras) u decembru 2020. nije samo revolucionaran za Grčku, već će verovatno stvoriti primer u celoj EU.
Automobili će biti opremljeni elektronskim jedinicama koje se pričvršćuju na unutrašnje vetrobransko staklo. Kad automobil uđe na punkt za naplatu putarine, sistem će automatski teretiti troškove putarine s korisničkog računa vlasnika i otvoriće se rampa kako bi vozilo moglo da prođe na autoput. Kada vozilo izađe s rute, svi preplaćeni troškovi za celu deonicu biće vraćeni na račun vozača u transakciji naplate prema kilometraži.
Čelnici gradova i mesta duž autoputa Atena-Patras su lobirali za uvođenje hibridnog sistema s više traka putarine, starog sistema naplate i novog. Razlog je taj što su vozači koji žele izbeći troškove celog dela autoputa A8 ostali na putevima koji prolaze kroz gradove, što je rezultiralo znatnim opterećenjem bukom i emisijama. U budućnosti je moguće odrediti putarinu za vozila prema različitim ekološkim standardima: e-vozila bi plaćala manje od benzinaca ili dizelaša, na primer.
Izvor:Revijahak.hr