12. Februara 2021.

Grčka uvela naplatu autoputeva po pređenim kilometrima

Big Portal

Kako piše Revija HAK, novi sistem kompanije Kapsch TrafficCom dopunjuje nepopularni postojeći sistem plaćanja koji vozačima naplaćuje celi deo puta, čak i ako izađu nakon prve naplatne naplate.

Evropska unija na tradicionalno plaćanje po deonicama gleda kao na nepravedan model i promoviše naplatu samo stvarno pređenih kilometara. Ova metoda biće obavezna za nove rute putarina te je preporučena i za staru mrežu autoputeva. To znači da prelazak na novi sistem naplate autoputa A8 (Atina – Patras) u decembru 2020. nije samo revolucionaran za Grčku, već će verovatno stvoriti primer u celoj EU.

Automobili će biti opremljeni elektronskim jedinicama koje se pričvršćuju na unutrašnje vetrobransko staklo. Kad automobil uđe na punkt za naplatu putarine, sistem će automatski teretiti troškove putarine s korisničkog računa vlasnika i otvoriće se rampa kako bi vozilo moglo da prođe na autoput. Kada vozilo izađe s rute, svi preplaćeni troškovi za celu deonicu biće vraćeni na račun vozača u transakciji naplate prema kilometraži.

Čelnici gradova i mesta duž autoputa Atena-Patras su lobirali za uvođenje hibridnog sistema s više traka putarine, starog sistema naplate i novog. Razlog je taj što su vozači koji žele izbeći troškove celog dela autoputa A8 ostali na putevima koji prolaze kroz gradove, što je rezultiralo znatnim opterećenjem bukom i emisijama. U budućnosti je moguće odrediti putarinu za vozila prema različitim ekološkim standardima: e-vozila bi plaćala manje od benzinaca ili dizelaša, na primer.

Izvor:Revijahak.hr

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare