16. Decembra 2021.

Gradski prevoz u Banjaluci na pretresu

Big Portal

Iz Gradske uprave su rekli za “Nezavisne” da je u okviru ove studije planirano da se završi i analiza stanja javnog gradskog prevoza, dok su ostali elementi planirani kroz budžet grada za narednu godinu.

“Očekivanja kroz studiju su utvrđivanje karakteristika putovanja i kvaliteta prevoza, utvrđivanje obima, prostorne i vremenske distribucije putovanja, analiza postojećeg modela organizacije i upravljanja, ocjena postojećeg stanja sistema s identifikovanjem nedostataka sistema”, istakli su iz Gradske uprave.

Dodaju da očekuju i prijedlog izmjena mreže linija javnog prevoza, unapređenje sistema organizacije i upravljanja, model integracije i učešća prevoznika u raspodjeli transportnog tržišta.

“Takođe se očekuje i utvrđivanje troškovnog modela, prijedlog unapređenja tarifnog sistema, unapređenje sistema karata i sistema naplate, unapređenje kvaliteta usluge u sistemu javnog prevoza, definisanje ugovornih obaveza za obavljanje djelatnosti javnog prevoza, kao i definisanje nivoa i načina organizacije i kontrole rada prevoznika”, naveli su iz Gradske uprave.

Prema njihovim riječima, u skladu s rezultatima studije biće definisani i konačni elementi linija.

“Studija javnog prevoza je stručni i strateški dokument koji će generalno dati ocjenu stanja i dalje pravce razvoja javnog gradskog prevoza”, pojasnili su iz Gradske uprave.

Istakli su da poboljšanje javnog gradskog prevoza zavisi i od vremena i dinamike implementacije mjera, te se u ovom trenutku ne može konkretno odgovoriti u kojoj mjeri i na koji način će doći do poboljšanja.

“Cilj grada je da sistem javnog prevoza postane primarno sredstvo prevoza građana i u skladu s tim i rezultatima studije biće planirani dalji koraci”, kazali su iz Gradske uprave.

Dejan Mijić, direktor “Autoprevoza”, naglasio je za “Nezavisne” da je studija rentabilnosti javnog prevoza trebalo davno da bude urađena.

“Prevoznici su i ranije apelovali da se ovo uradi. Studijom ćemo najbolje moći vidjeti koje su linije rentabilne, a koje nisu, te da li su potrebne neke nove linije. Ono što je sigurno jeste da javni prevoz ovako neće opstati, te da su potrebne subvencije grada kako bi u ovom formatu opstao ili se modernizovao”, zaključio je Mijić.

Nezavisne novine

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare