Google ponovo pokušava da natjera Apple da prihvati RCS standard za poruke - BIGportal.ba
Tehnologija World-wide-web

Google ponovo pokušava da natjera Apple da prihvati RCS standard za poruke

Google pokreće novu javnu kampanju u kojoj će kompaniju Apple pokušati da natjera da prihvati RCS, višeplatformski protokol za poruke koji je trebalo da zamijeni SMS i MMS.

Tehnološki div je pokrenuo novu stranicu “Get the message” (shvati poruku) na kojoj možemo pronaći prepoznatljivu tiradu argumenata zašto bi Apple trebalo da podrži RCS standard, dok kao cilj navode fluidnije dopisivanje između iPhonea i Androida. Naravno, tu je i nezaobilazni #GetTheMessage hashtag kako bi obožavatelji poruku mogli da dele i po društvenim mrežama, objašnjava Verge.

Problem koji Google stavlja u fokus većini ljudi je vidljiv u obliku zelenih i plavih balončića u Appleovoj aplikaciji iMessage. Dok iPhone svoju uslugu koristi za komunikaciju među iPhoneima (iMessage dolazi sa reakcijama, grupnim razgovorima, enkripcijom i slanjem fotografija visokog kvaliteta), za komuniciranje sa Androidom koristi stare tehnologije SMS i MMS.

Kako bi rešio problem, Google je počeo da šalje prilično jasne signale Appleu, s naglaskom na uvođenje podrške za RCS koji i sam ima velik broj sličnih funkcija kao iMesage, samo što radi na Androidu. Kompanija je na IO konferenciji isto naglasila da se nada da će “svaki mobilni operativni sistem” podržavati RCS.

Proizvođač iPhonea, s druge strane, ne nastoji da sakrije koristoljublje u čitavoj situaciji, pogotovo ako u obzir uzmemo čuvenu dramu o plavim i zelenim balončićima. Googleu takođe ne ide u prilog to što ima dokumentovanu istoriju napuštanja sopstvenih aplikacija za dopisivanje, što je donekle popravio 2019. prezimanjem inicijative i sklapanjem ugovora sa velikim kompanijama poput Samsunga koji je, podsetimo, u najnovijim verzijama svojih Galaxy S22 uređaja Googleov protokol uzeo kao glavni standard za komunikaciju.

Iza ove kampanje se, naravno, nalazi i Googleov interes za dodatnom zaradom. Kompanija od nedavno ima većinsku kontrolu nad centrima podataka koji služe za RCS, što znači da bi sa privlačenjem velikog broja Appleovih korisnika u RCS povećao profit na data centrima. Takođe je potrebno naglasiti da je ovakav način podsticanja promene samo još jedan pokušaj konkurisanja Appleu, kojem aktuelno stanje stvari zapravo odgovara.

Da li će nova javna kampanja kompanije Google konačno podstaći Apple da isporuči RCS na iPhoneu? S obzirom na to da postoji gomila razloga zašto Appleu to nikako ne odgovara, rekli bismo da su šanse izuzetno male.

Appleovo prihvaćanje RCS-a u ovom trenutku je jednako verovatno kao kolektivno prebacivanje američkih korisnika sa iMessagea na WhatsApp ili Signal koji, podsetimo, u Evropi već godinama služe kao most za komunikaciju između Applea i Androida.

B92.

Danas objavljeno

Novi Apple Watch Ultra izdržava ozbiljno maltretiranje, uključujući i udarce čekićem

Vanja A

Najmoćniji iPhone će ubuduće nositi drugačije ime?

Vanja A

Američki špijunski satelit lansiran u orbitu

Vanja A

Ostavite komentar