General Motors se vraća u Evropu sa gamom električnih vozila - BIGportal.ba
Auto-moto Noviteti

General Motors se vraća u Evropu sa gamom električnih vozila

Američki General Motors i zvanično planira povratak na evropsko tržište, i to sa nizom električnih vozila.

Kako se očekuje, jedan od glavnih aduta na našem kontinentu bi trebalo da bude električni Cadillac Lyriq.

GM se iz Evrope povukao nakon što je prodao Opel i Vauxhall grupaciji PSA 2017. godine, mada je zadržao ograničenu uvoznu operaciju za Cadillac i Chevrolet Corvette. Ipak, GM se sada priprema za puni povratak sa potpuno električnom paletom modela. Očekuje se da će plan povratka biti objavljen početkom sledeće godine, navodi Motor1.

Iako nije želeo da govori o ciljevima ili očekivanom obimu prodaje, šef GM Europe Mahmud Samara je za britanske medije rekao da su „uvereni da će biti značajan igrač“ na tržištu.

GM se obavezao da će imati potpuno električnu paletu širom sveta do 2035. godine i uložio je velika sredstva u razvoj nove Ultium EV platforme na kojoj se nalaze Lyriq, GMC Hummer EV i druga vozila.

Samara kaže da je brzo usvajanje električnih vozila u Velikoj Britaniji i Evropi u poređenju sa SAD bio ključni faktor u odluci GM-a da se vrati. On je dodao: „Uz ono što je potrebno kupcima u Evropi i ono što smo uradili da transformišemo našu kompaniju, smatramo da je ovo jedinstvena prilika za nas.“

Prethodni evropski napori GM-a su predstavljali različite evropske brendove, ali ovaj put je spreman da iskoristi svoj postojeći portfolio američkih brendova. Iako GM ne želi da daje detalje, Cadillac će verovatno biti predvodnik. Izveštaji takođe sugerišu da bi novi Hummer mogao da bude ponuđen u ograničenom broju.

Samara dodaje: „Chevrolet je globalni brend, Cadillac je globalni brend, Hummer je globalni brend, tako da imamo globalne brendove koji odgovaraju svrsi. „Ono što je tako lepo u vezi sa prelaskom na EV je fleksibilnost koju možemo da isporučimo sa tim platformama.“

Samara navodi da je GM Europe dobio zadatak da deluje kao brzi start-up, napominjući da će mu nedostatak stare SUS divizije u Evropi omogućiti da lakše gura svoja EV. Ovo bi moglo da podrazumeva korišćenje smanjenog, samo onlajn maloprodajnog modela koji bi omogućio povratak bez značajnih ulaganja u mrežu dilera.

Priredio: Ivan Mitić – Autoblog.rs

Danas objavljeno

Kako izgleda najveća benzinska stanica na svijetu

Zeljka

Kinezi grade najveću fabriku baterija za električne automobile u Evropi

Zeljka

Ponovo se prodaje Harley-Davidson Elvisa Prislija

Zeljka

Ostavite komentar