Gdje su nestali prazni brodski kontejneri? - BIGportal.ba
Magazin Zanimljivo

Gdje su nestali prazni brodski kontejneri?

Pandemija corona virusa, pored uticaja na zdravlje ljudi i zdravstvene sisteme, vrši i nezapamćen uticaj na svjetsku ekonomiju.

Niti jedna svjetska kriza od 19. vijeka, kao što su  Velika depresija tokom 30-ih godina zatim kriza štednje i kredita u SAD 1980. godine prošlog vijeka, te  finansijska kriza sa početkom u 2007. godini, nisu uzrokovale ekonomske štete kakve nanosi kriza izazvana pandemijom corona virusa. Ono što mnogi ekonomski stručnjaci predviđaju, jeste da će se štete dugo zbrajati. Na ovaj ili onaj način, pogođene su sve industrije i među njima, neizostavno, i transportna. Uticaj pandemije na transport je posebno došao do izražaja u zadnjim mjesecima, kada su se pojavili nezapamćeni problemi u odvijanju prekookeanskog transporta. Koji su glavni uzroci ovog poremećaja?

E-kupovina u periodu lockdown-a

Uprkos usporenju globalnih lanaca snabdijevanja i recesiji, kupci koji su bili prinuđeni boraviti u svojim domovima naručivali su proizvode online i to u rekordnim količinama. Globalni proizvođači, najviše kineski, morali su uložiti dodatne napore kako bi proizveli dovoljne količine naručene robe. S druge strane, neko je morao sve proizvedeno da preveze i isporuči.

Tu je nastao problem.

Kako objašnjava Sanjin Hamidović, direktor internacionalne transportne i logističke  kompanije cargo-partner Sarajevo, dogodilo se nešto do sada neviđeno i izuzetno zanimljivo, a kada je riječ o globalnoj proizvodnji robe široke potrošnje:

“Zbog epidemije corona virusa i mjera ograničavanja kretanja, ljudi su prestali da putuju, da odlaze u restorane, da se bave sportom na otvorenom i sl., a poslovne i rekreativne aktivnosti su prebačene u kućni ambijent. Prinudno ostajanje kod kuće prouzrokovalo je, na primjer, pojačanu kupovinu kancelarijskog namještaja za opremanje kućnih ureda, IT opreme, sportske opreme za vježbanje kod kuće, namještaja za bašte i sl. Sve nabrojano je roba koja se direktno isporučuje kupcu – iz fabrike, pomorskim transportom u brodskim kontejnerima, pa dostavnim vozilima sve do vašeg kućnog praga. I to u pravilu iz Kine”, objašnjava g. Hamidović.

Dvomjesečni zastoj kineske proizvodnje uzrokovao zastoje u globalnoj trgovini i proizvodnji

Nakon početka  pandemije corona virusa, kineske fabrike su ostale zatvorene još dva mjeseca, što je prouzrokovalo nedostatak proizvoda za izvoz na europsko i druga svjetska tržišta.

“Bilo je očekivano da će se privredni pad Kine odraziti na cijeli svijet – što zbog zaustavljanja lanca proizvodnje u prvim mjesecima pandemije, što zbog smanjene proizvodnje u državama koje su uvozile potrebne sirovine iz ove zemlje. S druge strane, kako bi usljed smanjenja potražnje izbjegli prazne plovidbe, te minimizirali gubitke, mnogi pomorski prijevoznici su reducirali dinamiku polazaka”,  dodaje g. Hamidović.

Otvaranje kineskih proizvodnih pogona dovelo je do prebukiranja i zakrčenja najvećih svjetskih luka i u konačnici – do nestašice brodskih kontejnera

Nakon naglog pokretanja privrede u Kini i mnogim drugim zemljama, a nastojeći da nadomjeste prethodnu višemjesečnu stagnaciju, mnoge kompanije su odlučile da povećaju svoje uvozne narudžbe.

Neusklađenost izvoza i uvoza, dovela je do velike neravnoteže u raspoloživosti transportne opreme, tako da sada imamo situaciju da se kineske luke i brodari suočavaju sa nedostatkom praznih kontejnera.

“Period praznika tradicionalno je veoma aktuelan za uvoz  sa Dalekog Istoka. Obzirom na novonastalu situaciju, planiranje nabavki se mora vršiti pažljivo i dugoročno, imajući u vidu božićne i novogodišnje praznike, te kinesku Novu godinu.

Kako bi ublažili ozbiljnu neravnotežu u raspoloživosti transportne opreme, mnogi pomorski prijevoznici usvojili su agresivnu strategiju za izvoz prema američkom i europskom tržištu, te privremeno obustavili rezervacije. Iako su kupci spremni snositi mnogo visočije troškove transporta u odnosu na uobičajene, isto im je onemogućeno takvom odlukom brodskih prijevoznika”, poručuju iz cargo-partnera.

  • cargo-partner nudi alternativno rješenje – premium servis Adria PRIORITY Express prema jadranskim lukama Koper i Trst

Kako bi svojim korisnicima pomogao da izbjegnu kašnjenja i da minimiziraju negativan uticaj opisanih poremećaja u lancima snabdjevanja na svoje poslovanje, cargo-partner je uveo premium servis za kontejnerski transport, korištenjem luka Koper i Trst – Adria PRIORITY Express. Zahvaljujući partnerskim vezama sa brodarima, cargo-partner je u mogućnosti obezbijediti slobodnu opremu, prioritetna isplovljavanja i kraće vrijeme isporuke, koje je iz glavnih luka sa Dalekog istoka do navedenih luka 5-8 dana kraće u odnosu na ono preko sjevernih luka . „Naša inovativna logistička rješenja te naš inteligentni sistem za praćenje kontejnera omogućuju sveobuhvatnu logističku uslugu kroz mrežu skladišta kao i praćenje statusa kontejnera radi potpune vidljivosti i transparentnosti, te mnogo drugih pogodnosti. – poručuju iz kompanije cargo-partner.

Danas objavljeno

Ljudi otkrili djevojku koja je tetovirala mačku – i bijesni su zbog toga

Zeljka

I to je moguće: 20.000 ljudi na koncertu bez maski

Zeljka

Zašto je snijeg bijele boje?

D

Ostavite komentar