Ford je još u proleće 2019. najavio dolazak hibridnog Explorera u Evropu, a sada je ovaj model najzad stigao u prodajne salone u Nemačkoj.
Explorer Plug-In Hybrid (PHEV) za pogon koristi 3.0-litarski EcoBoost V6 benzinac i elektromotor koji zajedno proizvode 457 konjskih snaga i 825 Nm maksimalnog obrtnog momenta, dok se električna energija skladišti u litijum-jonskoj bateriji kapaciteta 13,6 kWh.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/05/16030991665ebe78729ac5d003112903_v4_big.jpg)
U čisto električnom režimu vožnje, ovaj SUV može da pređe do 42 km pre nego što se isprazni baterija i uključi benzinski motor.
Prosečna potrošnja iznosi 3,1 l/100 km, a emisija CO2 je 71 g/km. Oba podatak dobijena su na osnovu WLTP mernog standarda.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/05/7831837755ebe7872b8391930649286_v4_big.jpg)
Baterija se na klasičnoj kućnoj utičnici od 230 volti može dopuniti za 5 sati i 50 minuta, dok se ovo vreme skraćuje na 4 sata i 20 minuta ako se koristi opcioni Ford Connected Wallbox punjač ili javna stanica za punjenje sličnih karakteristika.
EcoBoost benzinac je povezan sa 10-brzinskim automatskim menjačem, dok se snaga prenosi na sva 4 točka putem Intelligent All-Wheel Drive sistema, a vozaču je na raspolaganju čak sedam predefinisanih režima vožnje.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/05/3312019695ebe7872ce8a1410423641_v4_big.jpg)
Explorer PHEV može da povuče prikolicu mase do 2.500 kg, kabina je standardno opremljena sa tri reda sedišta u kojim može da se preveze do 7 osoba.
U unutrašnjosti se ističe 10,1 inčni ekran multimedijalnog sistema SYNC 3 postavljen na vrh centralne konzole poput tableta, dok se ispred vozača nalazi još jedan digitalni displej, dijagonale 12,3 inča, koji menja klasičnu instrumet tablu.
Standardan deo opreme je i B&O audio sistem sa 14 zvučnika.
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/05/4540560425ebe7872e4ef8720878232_v4_big.jpg)
Spisak sistema asistencije je podugačak, a čine ga između ostalog: Adaptive Cruise Control sa Stop & Go funkcijom, Speed Sign Recognition, Lane Centring, Reverse Brake Assist, Active Park Assist 2, Blind Spot Information System with Cross Traffic Alert, Pre-Collision Assist sa Active Braking funkcijom, kamera od 360 stepeni…
![](https://bigportal.ba/wp-content/uploads/2020/05/2606779345ebe78730599b326270745_v4_big.jpg)
Explorer PHEV u Nemačkoj košta od 76.000 evra u ST-Line paketu opreme, odnosno 77.000 evra u paketu Platinum.
Poređenja radi, najnoviji hibridni BMW X5 xDrive 45e prodaje se za 77.300 evra. BMW-ov SUV takođe koristi 3.0-litarski motor uparen sa elektromotorom. Ukupna kombinovana snaga dostiže 394 KS, dok je maksimalni obrtni moment 600 Nm.