Ford radi na farovima koji projektuju informacije direktno na put ispred vas - BIGportal.ba
Auto-moto Noviteti

Ford radi na farovima koji projektuju informacije direktno na put ispred vas

Tehnološka unapređenja raznih vrste sve su prisutnija i u automobilskoj industriji, pa nije više samo pitanje toga koji auto ima više “konja” i čija šasija bolje “leži” u krivinama.

Naime, tehnologija je postala ključni deo novih modela, a kako prenosi FutureTransport, Ford je rešio da ode korak dalje kroz implementaciju veoma pametnih farova.

Nova tehnologija farova

Nakon kompanije Mercedes i njenog nastojanja od pre nekoliko godina da implementira sličnu tehnologiju u svoje S-Class automobile, Ford se takođe zainteresovao za digitalne farove koji mogu da projektuju određene informacije na put. Neka od obaveštenja koja bi Ford projektovao ovakvim farovima su uputstva o tome gde skrenuti prilikom vožnje kako biste došli do vaše željne destinacije, ograničenje brzine, kao i informacija o vremenskim uslovima na putu, a sve to unutar opsega vida vozača.

fordhighresolutionheadlights1.jpg

Primarni cilj ovakve tehnologije jeste prikazivanje informacija koje bi pomogle vozaču prilikom različitih uslova vožnje. Međutim, sekundarni cilj jeste olakšavanje putovanja i drugim učesnicima u saobraćaju. Jedan od primera jeste situacija u kojoj je saobraćajni znak slabo vidljiv ili jednostavno nepostojeći, pa se drugi vozači mogu informisati o važećem ograničenju brzine posredstvom farova nekog od Ford vozila. Pored toga, drugi učesnici u saobraćaju mogli bi dobiti i obaveštenja o tome da li je put zaleđen ili klizav, kao i o tome da li da očekuju iznenadnu maglu niz put.

Farovi za budućnost

Međutim, postoji i jedan problem sa kojim se susreo i Mercedes, a to je da informacija koje se predstavljaju na ovaj način mogu biti previše ometajuće kako po vozača automobila iz kog se informacije projektuju, tako i za vozače automobila koji posmatraju te iste informacije iz druge perspektive. Ovo bi pogotovo bio problem u početku zbog “Vidim stop znak na asfaltu koji se pomera, a ništa nisam pio” situacija u kojima bi faktor iznenađenja mogao imati značajnu ulogu u potencijalnim greškama prilikom vožnje.

U ovom trenutku celokupan sistem još uvek je u fazi testiranja i kompanija Ford nije objavila da li niti kada bi implementirala ovakav sistem u svoja vozila. Ali da izgleda interesantno, izgleda.

Benchmark.

Danas objavljeno

Brabusova zvijer ima tri tone, a 100 km/h postiže za 3,7 sekundi

Zeljka

Voli Porsche, ali nikada neće prodati Daciu Sandero

Zeljka

Zašto brzinomjeri pokazuju lažne maksimalne brzine od 220 ili 260 km/h?

Zeljka

Ostavite komentar